In astfel de cazuri se cumpara din dezmembrari cupola cu stalpii intregi, macar pe partea afectata.
Se decupeaza pragul, contrapragul, se indreapta podeaua (daca e prea sifonata se schimba si o parte din ea), apoi se sudeaza contrapragul, stalpul + cupola iar la final pragul.
Lucrarea e recomandat sa se execute cu aparat de sudura cu sarma, in gaz protector (MIG/MAG), daca folosesti piese din dezmembrari, iar daca folosesti piese noi (nici macar nu stiu daca exista cupole noi, dar zic si eu), pe langa MIG trebuie si aparat de sudura in puncte, pentru a se asambla elementele noi ca in fabrica, cu sudura fara adaos.
Evita atelierele mazace, dezordonate, care folosesc inca sudura oxiacetilenica (autogen). E cea mai proasta solutie. Rezistenta scazuta + tendinta mare de coroziune in scurt timp, din cauza ca sudura cu flacara decaleste tabla si arde toate straturile de vopsea/grund din fabrica, pe portiuni maricele.
De indreptat se indreapta dar structura de rezistenta sigur e afectata, acum depinde si de forta impactului
Nu se face recarosare se schimba masina si se trimite la fier vechi cea daunata
Depinde de starea de avarie a stilpilor si a pragului in general aceste subansamble se schimba si nu se indreapta pentru ca oricum rezistenta lor scade semnificativ si nu este recomandat sa fie indreptate, stiu acest lucru ca lucrez in domeniu de peste 15 ani. SCHIMBATE asta este recomandarea mea. Bafta!
Ciocinta_Alexandru_1976 întreabă: