| Alex a întrebat:

Influentat de pretul motorinei am cautat pe net ceva legat de instalatiile gpl montate pe Diesel si am gasit un articol:

"Răspandire instalatii GPL Diesel
Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare, cum ar fi:Canada, Australia, S.U.A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.

Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.

Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.

Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:

•economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
•cresterea puterii motorului pana la 30%;
•cresterea cuplului motor pana la 40%;
•uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
•cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
•reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete;
•reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
•reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:

•rezervor GPL
•electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL, prevazuta cu un filtru

•reductor-vaporizator, care vaporizeaza gpl-ul si reduce presiunea la valorile dorite
•rampa de injectoare de gpl
•E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
•buton de comutare diesel - L.P.G.
•senzor M.A.P., care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului
•senzor de pozitie al pedalei de acceleratie"


Vreau sa va intreb daca ati auzit despre asta, daca folositi sau daca stiti pe cineva care foloseste si ce parere aveti. Va multumesc!

3 răspunsuri:
| thegeaba a răspuns:

Orice s-ar zice, in momentu in care bagi gaz intr-un motor care foloseste aprinderea prin compresie, il distrugi. Poate nu imediat, dar in cativa ani e pe butuci...
Iar cand turatia creste sa creasca si debitul de gaz asta e crima curata pentru un Diesel

| JohnTuca a răspuns (pentru thegeaba):

Recomand sa te mai documentezi putin happy

| JohnTuca a răspuns:

Acest sistem sta pe masa RAR-ului pentru autorizare de mai bine de 3 ani si inca nu se aude nimic. Daca vrei sa montezi, e cam ilegal (si nu faci decat pe propria raspundere)