Cati ani ai de gandesti asa? Care este mai protejat in cazul unui accident? Soferul ca are caroseria si airbagul sau motociclistul ca are doar casca si combinezonul? Si daca motociclistul este aruncat de pe motocicleta cade cumva pe saltele?
Http://i67.tinypic.com/igc8xf.jpg
http://i67.tinypic.com/28wkzzn.jpg
http://i67.tinypic.com/bfkilj.jpg
mai bine mori pe motocicleta decat sa te stearga cineva la c'r toata viata cu gandu' c'ai coloana vertebrala'n fiare.
Corect.Ia-ti motocicleta.
Tu cauti scuze sa te lase parintii sa mergi cu scuterul sau de ce iti inchipui ca daca pici de pe motocicleta esti mai protejat decat intro masina cu 100 de echipamente de securitate?
Care e logica sa scapi cand esti izbit de asfalt cu multa forta dar sa mori cand esti inconjurat de airbag-uri si o custa ca metal proiectata sa risipeasca energia in asa fel incat interiorul sa fie protejat?
Eu imi cumpar oricand moto, da' n'am varsta pentru carnet, 21 de ani.
In functie de capacitatea motorului poti conduce de la 16 ani asa ca... sa ne spui cum o sa fie cand dai intro groapa si te arunca la vreo 10 metri... ca eu in masina trec fara probleme peste gropi
De la 16 ani se pot conduce pana'n 125 cmc adica d'alea cu motor de scooter.
Asa si, daca iti iei din alea de 600cmc crezi ca ai sanse mai mari sa scapi cand dai cu capul de asfalt?
N'am zis ca vreau sa-mi iau motocicleta! am intrebat, toata lumea ca "eu vreau sa-mi iau motocicleta". exista si de 50 cmc motocicleta TZ50 Yamaha.
Depinde cum se intampla accidentul.
Un motociclist care cade la 200km/h are sanse de scapare, daca se taraie/rostogoleste pe camp, si pierde viteza treptat. Daca intra cu capul inainte intr-un stalp sau alta masina, moare pe loc.
Masinistul, cam la fel. Daca la 200km/h loveste un obstacol dur (alta masina, stalp, etc), cel mai probabil moare (desi e tinut intr-o pozitie favorabila de centura si airbaguri). Insa daca iese in decor la 200km/h si salta prin pamant, are si el sanse de scapare.
Insa nu putem vorbi de siguranta pe motocicleta, cand o groapa te poate arunca de pe carosabil, iar franarea se face cu doua roti si o presiune raportata la 300kg, pe cand masina are 4 roti mult mai late, cu o greutate ce o ajuta sa prinda aderenta mult mai mare.
In plus, o masina la 30km/h in oras, daca face accident, isi sparge elementele din fata is scutura soferul. Un motociclist al carui motocicleta se loveste de un obstacol la 30km/h, va zbura cu capul inainte, si cel mai probabil se va alege cu ceva fracturi, de la "aterizare".
Ala cu motocicleta este aruncat in aer la 130 km/h si cade pe asfalt, nu moare, dar cel din masina avand aribaguri, centura, si o cusca sanatoasa, moare. Cum poti sa gandesti asa? Un prieten de-al meu a avut un accident pe un drum comunal, mergea cu 80km/h a intrat in sant si s-a rasturnat zdravan, nu a avut nici-o zgarietura, inca a condus masina pana acasa. Daca era un motociclist probabil avea cateva fracturi la maini si picioare si niste julituri graznice.
Daca masina e Dacie,care e problema?
Copile,eu conduc un Duster, si am avut niste tamponarii cu el la care a facut fata cu brio, fata de un Passat, asa ca stai linistit ca nu tot ce zboara se mananca, tu ai pus intrebarea sa ne spui ca-ti iei motor?
I mean who the f*ck cares?!
Depinde de natura accidentul, dar in general avand in vedere ca accidentele se intampla la viteze mari, mai multe sanse au cei cu masinile sa iasa in viata.
Gandeste-te in felul urmator, la 100km/h te lovesti de un obstacol, masina mai "amortizeaza" ceva, ca deh, se comprima una alta si mai amortizeaza impactul, dar daca esti cu motocicleta si te izbesti de un obstacol, cel mai adesea esti aruncat la o viteza destul de mare depe motocicleta, si aterizezi lovindute de asfalt/beton/bordura. Iar o casca si echipamentul moto nu-ti va putea oferii mai mult protectie decat o masina.
Ce e drept, exista si unele cazuri in care daca esti pe motocicleta ai mai mari sanse sa scapi, aici ma refer daca pierzi controlul si iesi de pe partea carosabila, asta e pentru ca ai suficient timp sa sari de pe motocicleta.
Dar in rest masina e mult mai sigura, in mai ales pe drumurile noastre pline de gropi...
Poti murii si pe bicicleta daca intra unu'n tine, eventual un bizon "bulgar" cu masina de 300 euro, pana la momentu'n care eu imi voi cumpara moto, si ma voi calma. cre'ca e un stereotip ca motocicleta e un sicriu, cele mai multe accidente sunt cu moto sport, normal ca daca unu'si cumpara asa moto nu o v'a folosii doar s'ajunga din curte pana la club si inapoi, pana acu' cre'ca n-a murit nici'un batranel pe scooter sau nici'un rocker pe chooper.
Tu ai intrebat:"Intr-un accident cine scapa cu viata dintre ala cu motocicleta si ala cu masina", eu ti-am raspuns ca cel din masina are mai multe sanse sa scape nevatamat decat cel cu motocicleta.
Poti conduce cat de corect si cat de preventiv poti tu, daca in trafic dai de un "bizon" cum spuneai tu, deja nu mai tine de tine, e suficient sa greseasca ala sau un alt sofer din apropiere si ai ajuns in spital.
Am intalnit in trafic destui smecherasi cu volan pe dreapta care se bagau sa ma depaseasca cand ma apropiam de curbe, si desigur, tot eu eram cel care puneam primul frana ca vedeam ca vine altul din fata si ca "smecherasul nostru inteligent" nu l-a vazut pe ala, si ca daca nu las de la mine ajunge ala la spital.
Si stai calm ca biciclisti, si pietonii, eventual carutasii si scuteristi sunt cel mai mare pericol, ca ei habar nu au de circulatie, si fac maneve cum le taie capu' sa nu mai spun ca un caine daca iese in strada si ai putina viteza deja e clar ce se intampla.
Ieri conduceam si la un moment dat in fata mea un batranel pe bicicleta vorbind la telefon si mergand pe mijlocul benzii... e destul sa treaca pe langa el un bizon in viteza, ca ajunge sub rotile mele, si atunci cine a gresit? Normal, eu, ca bizonu a fugit intre timp si nu a fost vazut nimeni, si doar mosu nu o sa recunoasca (daca mai poate recunoaste dupa incident) ca el vorbea la telefon, si ca s-a dezechilibrat si a cazut pe jos.
Acum revenind la intrebarea ta, ori ai tu viteza, ori cel care intra in tine are viteza, ideea tot aceeasi, tot tu iesi mai sifonat din incident.
In teorie are mai mari sanse motociclistul.
insa in foarte multe cazuri soferul masinii a fost salvat de centura de siguranta.
eu cred ca depinde de circumstante.
Fizica nu prea te ajuta... Ia vezi cat canareste o masina si cat cantareste o motocicleta. Daca masina nu mai loveste si altceva dupa impactul cu motocilcleta sunt foarte mari sanse sa moara cel de pe motocicleta. Masina este ca o cutie, cu sisteme de siguranta. Daca ar fi sa te rosotgolesti cu masina si cu motocilcleta care crezi ca ar scapa?
Cred ca e la mintea cocosului ca la un impact, cel din masina va avea sanse mai mari de supravietuire decat ala cu motocicleta.
Este vorba de norocul fiecaruia. Daca motocilistul are noroc poate sa scape fara nici o ruptura exista mai multe logici pentru chestia asta
David24876 întreabă:
led889 întreabă: