Nu este vorba de 80.000 de km pe an, daca faci peste 20.000 pe an amortizezi investitia. Intretinere ala diesel este putin mai scumpa dar nu cu mult dar benzina nu as alege-o fiindca pleaca mai repede dupa loc dar se pierde pe parcurs forta, apoi este vorba de rezistenta motorului fiindca unul pe benzina de logan incepi sa schimbi la el pe la 150.000 cate ceva daca mergi frumos cu el, in timp ce la diesel cere segmentare si schimbari pe la 400.000 km. Eu cred ca merita mai mult un diesel daca vrei neaoparat sa mergi pe Logan, dar eu as merge pe un Golf 4 sau 5 in banii in care iei un Logan nou sau un Golf 3-4 in banii in care il iei SH. Daca vrei sa mergi pe ceva nou incearca si un Pasat sau chiar Touareg gasesti SH la 10.000 2.5 diesel si este destul de ieftina intretinerea!
Benzina- Se infige mai bine de pe loc. Pornire usoara iarna. Intretinere ( cel putin asa stiu eu ) mai ieftina.
Motorina- Se infige mai bine in treptele superioare. Pornire mai grea iarna. Costuri ( cel putin asa stiu eu ) mai mari la intretinere.
Plus ca eu nu as lua logan ci mai degraba un vw cu piesele la fel de ieftine ca la logan dar mult mai fiabile.
Depinde. Costurile sunt variabile. Daca mergi mai putin de 80. 000km pe an, ia pe benzina, chiar daca benzinarul consuma mai mult, dar costa mai putin reparatiile. daca mergi mai mult de 80. 000km pe an ia pe motorina, pentru ca asa se amortizeaza pretul reparatiilor masinii, cu pretul combustibilului, care este relativ la fel, dar consuma mai putin.
Iti zic sigur ca piesele sunt mai scumpe la logan diesel ca la vw, are dreptate danutsaa ceea ce spune
Daca ai sursa de motorina mai ieftina, alege dieselul. Daca nu, alege benzina. Iar daca vrei sa beneficiezi de toate avantajele motorului pe benzina, dar cu costuri mai mici la carburant, alege GPL.
De ce ai spune ca sunt praf? pentru ca e logan. dacia. ok, eu merg cu prietenul meu cu un logan 1.5 de 3 ani de zile, am facut 38.000 km. am facut accident si totusi masina arata superb si e foarte buna. mie una imi place mult, nu sunt fata a masinilor de fite. Cu toate ca daca as fi pusa sa aleg intre logan si opel astra clasic, voi alege un opel 1.7 pentru ca imi plac. dar in general prefer masinile cu consum mic si masive. un logan 1.5 ia 5% pe oras, 4, 5% la drum intins.
Ei am zis si eu asa mai mult in gluma, sincer am si lucrat pe dacia logan si benzina si diesel am zis ca sunt praf deoarece si eu am pe cineva cu un logan de 1.4, masina are 4 ani si 60.000 km si deja il mananca rugina si nu e singuru pe care stiu ca rugineste. Eu de exemplu am un passat 1.9 tdi din 2004 si in tara din 2006 are 189.000 km si nu l-as da pe un logan din 2011, dar la pana la urma am zis asa un exemplu ca de fapt tu iti iei ce masina vrei. Si daca te-am facut sa te simti nasol cu raspunsul de mai devreme imi cer scuze! Mult Noroc!
Masina de care iti povesteam a fost cumparata de la producator, suntem primi proprietari, a fost cumparata in 2008, in decembrie, cadou de craciun pentru prietenul meu. Sunt foarte multumita de masina respectiva.Am facut 1 accident cu ea, anul trecut de ziua mea. am intrat intr1un gard, sa distrus radiator, capota, spoiler, faruri, motorul sa impins in bord si era plina de zgarieturi pentru ca in dreapta era o fantana si in stanga un copac.si sa zgariat bine. trebuia sa platim pentru reparatii si astea dupa spusele unora, 50-60 mil(vechi) dar ne-a costat doar 15 cu mana de lucru, si ramasese sa schimbam capetele de bara pe care nici acum nu le-am schimbat. si problema la ea ar mai fi volanul ca sta intr-o parte.dar nu trage stanga sau dreapta.cand am instat in gard era rasucit la maxim, si a ramas dat putin in stanga. ai idee cam ce se poate face?
La plecare. sa comparam 2 dacia logan, unul pe benzina si unul diesel. 1) plecarea la benzina e mai rapida dar dieselul ia avans e parcurs(practicat, 1.5 si 1.6) 2)adevarul e ca benzina iarna se incalzeste mult mai repede 3)la benzina incepi sa schimbi din pese pe la 150. 000km in timp ce diesel se mentine pana la 400.000 km.