Teoretic, o masina lovita puternic, nu va mai iesi la fel niciodata.
Practic, de la caz la caz, poti sa o repari perfect, sau sa-ti ramana stramba dupa un accident minor.
Am avut pana acum masini cu lonjeroanele indoite. La unele am inlocuit capatul, la altele l-am indreptat doar. Bineinteles, prin procedura "standard" in majoritatea service-urilor romanesti: o legam cu sprangi, si trageam de ea cu alta masina, sau puneam diferite vinciuri si prese. Dupa o reparatie de asta "romaneasca", te duci si faci geometria rotilor, ca sa mearga drept, si sa nu uzeze cauciucurile.
Varianta 'ca la carte' este standul de indreptat caroserii, care face cam acelasi lucru, doar ca o face controlat, si poate trage caroseriile cu o precizie mult mai mare decat cand ii spui lui Dorel, care e la volanul cisternei, "da-i!", ca sa indrepti un spate de Matiz. Dorel s-ar putea sa-ti faca un break din el.
Partea mai greu de recuperat, a unei masini puternic avariata, este cea de linie exterioara. Te poti chinui sa faci toate elementele sa se aseze perfect intre ele (usi, capote, aripi, faruri), sau poti avea surprize neplacute, sa nu-ti mai incapa parbrizul si alte geamuri, sau sa-ti ramana lufturi pe langa ele. Am vazut si cazuri in care crapau parbrizele in mers, din cauza caroseriei strambe. Lucrurile astea se rezolva doar prin schimbarea unei parti de caroserie cu totul, si alinierea grijulie a acestora. Cand o masina ajunge sa aiba cupola indoita, fie ca a fost rasturnata, sau impactul a ajuns la ea prin lovirea unui stalp, in majoritatea cazurilor se ia alta cupola cu totul, si se inlocuieste, cu tot cu stalpi. E aproape imposibil sa indrepti o cupola, si daca la final te trezesti ca nu se 'pupa' cu usile sau cu unul din geamuri, trebuie sa tai si sa o iei de la capat.
Deci... O masina avariata poate sa fie perfecta dupa reparatie, sau poate avea defecte de linie, rezistenta scazuta in fata ruginei, directia grea si unghiuri gresite la roti.
Nu mai zic, dupa ce o masina trece printr-o reparatie grea, cam in toate cazurile se pierd multe accesorii ce tin de insonorizare, si nu numai. Se completeaza cleme rupte cu alte tipuri de cleme sau improvizatii, piesele de plastic aftermarket nu prea se imbina cu cele originale ale masinii, si asa mai departe.
Cu toate astea, pe mine nu prea m-a interesat istoricul accidentelor, cand am cumparat o masina. Sunt pe principiul ca daca nu-mi dau seama de la volan, mi se rupe.
O masina avariata in trecut, o poti recunoaste si dupa rugina. Am un Golf 5 pe mana, cumparat de nou prin 2006 (parca), avariat acum 2-3 ani, care rugineste destul de tare pe elementele schimbate (aripi, capota). Restul masinii nu are un gram de rugina. Piesele cumparate de service-uri, cand masina e reparata pe dosar de dauna, pe cheltuiala RCA-ului, sunt cele mai ieftine gasite, ca urmare sunt foarte proaste calitativ, fata de cele originale. Avea o prietena un Peugeot 206 avariat, a cumparat elemente noi, iar in 5 ani are niste gauri in capota si aripi, de poti baga pumnul prin ele.
Mersi frumos de informatii si ca ai scris in detaliu. Esti de apreciat.
Daca te gandesti sa o cumperi te duci cu ia in service sa o verifice daca totul merge ok si daca masina pe drum merge in linie dreapta.(alte detalii ti s-a explicat mai sus cum sta treaba)
anonim_4396 întreabă:
bogdytzu întreabă: