| MariusDumitru922 a întrebat:

Întrebare pentru mecanici auto.

Am un Opel Insignia 2012 cdti 2.0 cdti 131 cp limuzină (96 kw). Am faruri Bixenon în acest moment. Le pot înlocui cu faruri de tip halogen? Sunt compatibile? Vă rog să îmi dați răspunsuri avizate, nu păreri! Mulțumesc anticipat!

10 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Nu pentru că la masinile cu lupa Bi-Xenon, schimbarea fazei nu se va mai face din bec, ci din lupa direct.

detalii:

https://www.led24.ro/......nctioneaza

| MariusDumitru922 explică (pentru sierra1):

Mulțumesc pentru răspuns!
Pe site-ul de piese auto îmi apare că farurile cu halogen sunt compatibile cu modelul meu ce Opel Insignia. Ciudat...

| relian a răspuns (pentru MariusDumitru922):

Iti apare pe websitele ce spui ca sunt, pentru ca masina aia a fost fabricata si cu halogene si cu xenon.Sa stii sigur trebuie sa caute cineva dupa VIN numarul masinii, dar asta poate reprezentanta sa o faca.

Poti sa pui si faruri halogen dar nu te sfatui, is becuri chioare laughing nu vezi mai nimic noaptea.Sincer eu i-as fi obligat pe toti farbricantii de masini sa puna numai faruri asa xenon sau led,pentru ca e ceva ce tine de siguranta circulatie,a oamenilor.

Cum am spus poti pune si halogene,dar trebuie schimbate cablurile,cred ori mufele pentru ca is diferite,asta odata,apoi masina trebuie programata cu noile faruri halogen.
Orice se poate dar costa,uneori costa mai mult decat face acea masina. Multi sa nu jic majoritatea cauta sa puna faruri cit mai bune,tu,sincer iti zic esti prima persoana care am vazut,auzit ce vrea sa puna faruri slabe laughing dar na,fiecare cu pasaricile lui,desi sa vezi bine este ceva bun pentru oricine.
Daca cauti la piese o sa vezi multe ca ar fi la masina ta,poate ca tu nu ai navigatie,dar la piese apare si tot asa,pentru ca masini cu acele piese sau facut, ala ce vinde piese nu stie exact masina ta cum a fost facuta, doara fabrica are toate caracteristicile si nu le face publice, deci singurul loc unde poti afla ar fi reprezentanta, care uneori si aia se incurca in rahaturi.
Deci poti pune si sa functioneze exact ca si cum asa a fost facuta din fabrica, dar costa cum am zis.

| sierra1 a răspuns (pentru MariusDumitru922):

Antenție la lentile/lupe

| MariusDumitru922 explică (pentru relian):

Mulțumesc pentru răspuns!
Farurile mele au făcut condens și s-au defectat. Vreau să îmi vând mașina și nu mai sunt dispus să investesc bani mulți în ea. Un far cu xenon costă 3000-4000 lei. De asta vreau să apelez la o variantă mai ieftină. E ușor să râzi când nu cunoști întreaga poveste.

| relian a răspuns (pentru MariusDumitru922):

Ok asta e alta poveste, Dar nu trebuie neaparat sa pui faruri noi, cauta ceva faruri folosite, dar care is cit de cit bune.
ATENTIE sa nu arunci cumva farurile tale laughing acolo in ele ai un modul, fara ala nu functioneaza alt far daca pui.Mai are si un balastru, astea costa f mult, plus ca trebuie programate.

Deci in caz ca gasesti faruri pe la dezmembrari, va trebuie sa scoti modulu din el si sa pui modulul de la farul tau.Asta daca ala vinde faru cu tot cu modul.
Sa nu faci prostia sa arunci ceva de la farurile tale,arunci,dupa ce ai pus altceva, dupa ce te asigur ca totu functioneaza.

Faruri poti gasi si pe olex, in general pe internet, ebay, amazon, originale care is mult mai ieftine decat noi.Sau cum am zis cauta pe la dezmembrari.
Cel mai ieftin iesi daca pui faruri tot ca alea tale dar folosite,este cel mai simplu si mai usor, nu ai batai de cap.
Daca modulul s-a defectat atunci ai pus-o, trebuie alt modul, apoi programat, depinde ce anume este defect la farul tau.

Daca modulul este in regula, atunci este f simplu.Bafta oricum.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu cunosc instalatia de la Insignia. In principiu, treci usor la halogen.
Din OP-COM sau alt tester compatibil Opel dezactivezi functiile de xenon. Nu stiu cum se poate trece la reglaj manual al inaltimei, s-ar putea sa schimbi comutatorul de lumini si sa se rezolve din tester, sau sa mai ai ceva lipsuri pe instalatia electrica, ce trebuie completate.
Uneori difera mufele de la faruri intre xenon si halogen, deci s-ar putea sa fie nevoie de un cablaj din dezmembrari, pentru faruri cu halogen si reglaj pe inaltime diferit de cel xenon (AHL).
Recomandarea mea ar fi sa apelezi la o persoana care modifica faruri, sa iti puna un kit xenon aftermarket cu lupa noua. In felul asta scapi de probleme cel putin o perioada.
Un kit xenon performant, cu garantie 12 luni, m-a costat 240 de lei. In timp ce un singur balast pentru un far original de Opel costa undeva peste 800 de lei.

| MariusDumitru922 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mulțumesc pentru răspuns!

| OldSoul a răspuns:

Asta e mai mult intrebare pentru electricieni decat pentru mecanici laughing

Direct compatibile, nu o sa fie. Dar cu unele adaptari se pot face sa functioneze.
Pana la urma, daca din fabrica a iesit si cu halogen, si cu xenon, de ce nu s-ar putea "adapta"?
Toata chestia e daca merita sa-ti bati capul.

| MariusDumitru922 explică (pentru OldSoul):

Ai dreptate. Mulțumesc pentru răspuns!