Cand e pe linia verde in caz ca o are, daca nu in functie cum o auzi ca incepe sa accelereze tare. Sa nu turezi prea mult pentru ca creste consumu de combustibil fara rost
Eu scoteam consum mic si daca abuzam de treptele 2 si 3, imi luam demaraj puternic, apoi o bagam intr-o reapta mare si o lasam constant, mai bine zis in frana de motor.
Acum conduc un diesel vechi, cu pompa clasica (rotativa), si scot consum mic daca il las subturat. Insa la benzinare nu rezolvi nimic daca mergi subturat, consum mic ai acolo unde motorul trage fara sa stai 'tolanit' pe acceleratie.
Daca ai calculator de bord te poti regla singur.
Am un benzinar 1, 8 si la mers batraneste cu schimbat la 1800-2000 rpm cum imi dicta computerul, scoteam consum mai mare ca atunci cand schimbam la 3500.
I-am pus Gpl si nu ma mai intereseaza consumul. Mixt nu trece de 10%.
La benzina - 1800/1900 da nu are nici putere atata ca are consum mic pe drum drept. La diesel din cauza ca are turbo - 2500 chiar si 3200 la turbo cu cat turatia mai mare cu atat consum mai mic da pana la 3500 cand se apropie de 4000 creste exponential consumu. La peugeot 406 meu la 130km/h 2500 ture are acelasi consum cu 170km/h 3600 ture adica 5.6l. La 4000 ture avea 13l. La diesel e complicat cu turbo. Dar la benzina totul depinde de cum o calci. Mai nou si astea au turbo ex fsi. La alea la fel trebuie turatie mare sa scada consumu dar nu ma pronunt ca n-am vazut turbo pe benzina mno asta e.
Adrianadiafg întreabă:
Andrei199114 întreabă: