| Mihai244 a întrebat:

La ce ajuta antigelul la masina vara, dar iarna? Cat de important e si cum se foloseste?

2 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Motorul ala degaja caldura foarte mare prin frecarile care se fac acolo, el trebuie racit cumva altfel ar ajunge la temperaturi atat de mari ca s-ar topi componentele la un moment dat.

antigelul e substranta care curge prin instalatia de racire. El e racit in radiatorul masinii si apoi trimis prin furtune catre motor sa il raceasca.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Proprietatea principala a antigelului, este punctul foarte jos de inghet. Deci, iarna ajuta prin faptul ca nu ingheata nici la -30 de grade, si poate circula fara probleme prin motor, fara sa-si mareasca volumul. Apa ingheata la 0 grade si isi mareste volumul, ceea ce inseamna ca nu poate circula prin motor iarna, iar ca bonus mai si sparge instalatia in care se afla (radiatoare, conducte, bloc motor).
A doua proprietate importanta a antigelului este cea de lubrifiere. Pompa de apa, termostatul si alte componente sunt unse de acesta, pentru o functionare usoara.
A treia proprietate este punctul ridicat de fierbere. Apa fierbe la 100 de grade Celsius in presiunea atmosferica normala, antigelul undeva mai sus. Instalatiile de racire sunt si presurizate, deci pana pe la 130 de grade nu va fierbe antigelul.
A patra "proprietate" tine deja de chimie, de materialele cu care intra in contact, deci compozitia pregatita pentru a sta in motor. Aici ma refer la tipurile de antigel, G10, G11, G12, G13, etc.