Pe scurt, la tot.
Pe lung: is multe lucruri. In primul rand cum se prezinta masina la prima vedere, sa nu aiba semne ca e lovita, motorul sa sune rotund si sa porneasca usor, sa schimbe usor dreptele de viteza, sa nu bata volanta daca are cu masa dubla, franele sa fie ok, sa nu aiba becuri sau erori in bord aprinse, cauciucurile sa fie ok, electronica de pe ea sa functioneze, etc.
Dupa ce ai verificat aceste lucruri sa te uiti si la acte, daca are carte zervice sa stii ce s-o lucrat la ea si cand ca sa iti faci o idee ce trebuie sa schimbi in viitor.
E o idee sa te uiti bine si la vanzator si sa vezi ce fel de om e. Daca are mai mult de 2 masini la vanzare e clar Samsar si nu prea poti lua de buna orice zice. Sunt si samsari seriosi dar majoritatea sunt pe dat tepe.
Eventual poti sa o bagi si pe un site precum Carvertical pentru a verifica daca are accidente sau km dati inapoi dar nici acela nu garanteaza nimic.
Cel mai sigur dupa mine e sa o duci la un mecanic sau sa aduci un prieten cu tine priceput ce are experienta in a lua masini. Un astfel de om o sa observe lucruri ce poate tu nici nu o sa iti dai seama ca nu sunt ok. Bafta!
Martori aprinsi, scurgeri comp motor, vopsea, linie, rugina, uzura interior, mers motor, transmisie, raspuns la acceleratie, seria geamurilor, istoric RAR, diagnoza, dialogul cu vanzatorul.
Sunt anumite detalii aparent minore care ma fac sa plec fara explicatii, cum ar fi un vanzator rigid, care repeta obsesiv "masina e buna" si se crispeaza cand vede ca stiu la ce ma uit.