Daca frânezi si nu intenționezi sa oprești mașina definitiv nu are rost sa apeși ambreiajul.
1) Daca mergi cu 40 de km/h si vrei sa oprești mașina brusc pentru ca ai in fata un obstacol. Pui frâna si apeși si ambreiajul, daca nu o faci mașina va încetini pana când se va opri brusc motorul.
2) Daca mergi cu 60km/h si iese o alta mașina din drum auxiliar si are timp, dar tu ca sa îl ajuți in plus pui ușor piciorul pe frâna pentru a nu-l stresa pe respectivul. In acest caz ai încetinit de la 60 la 40 km/h deci mașina rulează in continuate si nu ai de ce sa apeși ambreiajul.
*
In trafic, mai faci frânari după care nu e nevoie sa retrogradezi treapta de viteza, in acest caz apăsarea ambreiajului devine inutila, si e uzura in plus la disc si furca.
Daca frânarea coincide cu o retrogradare a treptei de viteze, nu poți sa nu apeși ambreiajul.
Daca franezi doar sa incetinesti putin logic ca nu apesi ambreiajul, daca franezi sa opresti logic ca apesi ambreiajul
Franezi incet pana ajunge motorul la 1000 rpm apoi apesi si ambreaj daca opresti.
Doar in cazul in care doresti sa te opresti pe loc, doar atunci apesi si ambreiajul odata cu apasarea franei, dar daca vrei sa mai reduci putin din viteza mai apesi din cand in cand frana, dar nu apasa fraba abuziv, adica sa franezi vreo 40 km/h mai putin ca atunci mei merge cu motorul subturat, daca franezi o perioada mai lunga atunci introdu intr-o treapta inferioara
Frana se apasa fara ambreiaj.
Ambreiajul se apasa doar pentru schimbatul vitezelor si plecarea de pe loc.