La frana depinde de masina, daca masina este usoara ea opreste mai repede dar daca masina este grea, ea din inertie continua sa mearga inainte si opreste mai greu, aici depinde ce sistem de franare are masina, daca are ABS si discuri de frana la rotile din spate, si conteaza anvelopele (cauciucurile), aderenta. o masina mai usoara are plecare de pe loc mai buna dar nu prea este stabila pe strada la viteze mari dar daca accelerezi tare la plecarile de pe loc, rotile se vor invarti in loc destul de mult ceea ce recomand sa folosesti anvelope de calitate, daca e o masina grea, pleaca mai greu de pe loc dar la viteze mari este foarte stabila pe strada, in viraje, si totusi recomand anvelope bune la orice tip de masina, mai ales ca vine iarna, ( poti avea orice fel de masina iarna, ca daca ai anvelope de vara tot in sant ajungi )
Distanța de frânare este influențată de mai mulți factori, dar presupunând că este vorba de două vehicule cu sistem de frânare identic, atunci cea mai grea dintre ele, va avea o distanță de frânare considerabil mai mare, din cauza greutății suplimentare.
La aceeasi masina, te opresti mai repede daca este mai usoara si mai greu daca este mai grea. Majoritatea masinilor fara ABS aveau un repartitor de franare spate, care deschideau cilindrele de frana cu cat masina era mai grea, astfel incat sa ajute pe cat posibil si spatele.
Fizic vorbind, unui obiect cu o greutate de 2 tone ii trebuie o forta de frecare ( franare) mult mai mare decat unui obiect de 1 tona. Franarea nu este decat o frecare cu disipare de caldura. Toata miscarea / viteza masinii se transforma in caldura prin apasarea franei. De asta ai nevoie de frane bune.
Cam la fel este si la acceleratie. O masina de 1 tona necesita sa spunem 90 CP pentru a avea o anumita performanta la acceleratie, in timp ce una de 1, 6 tone necesita 130-140 CP pentru a avea aceleasi performante.
Pai da... daca masina este mai grea se opreste mai repede. daca e usoara mai greu... o ia vantu