anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

La școala de șoferi te învață să bagi in treapta 1 sau neutru când oprești? Eu bag in neutru și frana de mana. Care-i faza că nu stiu, mi s-a spus că e pentru a nu pleca de pe loc, dar nu-i tot un drac? Tot am uitat să întreb instructorul... cum să plece dacă e oprit motorul și frâna trasă, poate râdeți da' suntem oameni mno...

15 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Mereu lasi masina in viteza cand e parcata. Masina nu se misca daca e in viteza si e oprita

| Bondarel99 a răspuns:

Trebuie sa scoti din viteza, asa e cel mai sigur. Si sa tragi frana de mana ca sa nu o ia la vale, poate sa o ia si daca masina e oprita. Chiar zilele trecute o duba a traversat soseaua in fata mea, eu am crezut ca e beat soferul dar apoi am vazut ca nu era nimeni la volan laughing

| PumpkinDoll a răspuns (pentru Bondarel99):

Imi imaginez duba aia si pe fundal melodia de la Dosarele X

| ncep?torul988 a răspuns:

Salut. Se scoate masina din viteza(neutru/liber), si se trage frana de mana. La plecare se baga in treapta 1, si se lasa frana de mana jos. Bafta.

| Denila123 a răspuns (pentru ncep?torul988):

Poti intra in grupul școală rutieră.ro Facebook

| suntserios a răspuns (pentru ncep?torul988):

De ce ai lasa masina pe liber? daca e o panta mare si nu tine ok frana?

| ncep?torul988 a răspuns (pentru suntserios):

De ce sa nu tina frana de mana cat timp masina are Itp-u corect facut, si nu pe spaga? Dupa cum am mai zis, orice roman isi cumpara o masina de 500/1000€, si pune viata altor participanti in pericol.

| suntserios a răspuns (pentru ncep?torul988):

Eu iti garantez ca sunt masina, in special cele cu frane pe saboti a caror frana de mana nu tine masina intr-o panta mare.

| ncep?torul988 a răspuns (pentru suntserios):

Putine masini in ziua de astazi au soboti. Cel mai probabil doar Loganurile primele modele.
Eu am lasat masina intr-o panta destul de mare, doar cu frana de mana, si nu am avut probleme.

| anonim_4396 explică (pentru ncep?torul988):

Se lasă mereu în viteză, indiferent dacă e nouă sau nu, dacă e într-o pantă mare sau nu, un plus de siguranță nu strică niciodată. Mie îmi ține frâna de mână, dar o las mereu în viteză, prefer asta decât surprize neplăcute.

| ncep?torul988 a răspuns (pentru anonim_4396):

Eh, n-are ce surprize neplacute sa imi faca. La ce panta am supus frana de mana, ar trebui sa tina oriunde.

| PumpkinDoll a răspuns:

Pai nu stiu daca mai poate sa plece daca ai tras frana. Dar ca sa fi sigur, baga si in treapta 1 si trage si frana de Mana

| HerculePoirot a răspuns:

Daca nu e panta foarte mare, lasi intr-o treapta inferioara.In schimb daca e panta mare si masina pleaca la vale si bagata in viteza atunci tragi si frana de mana.Masina nu poate pleca de pe loc daca e oprit motorul si daca nu e in panta.

| Mikiass a răspuns:

Cand opresti masina, pentru a o asigura se trage frana de mana si se introduce intr-o treapta inferioara ( treapta intai sau marsalier). De ce? Pentru ca, in cazul in care frana de mana nu tine (cazul autovehiculelor de obicei deoarece in cazul camioanelor sau vehiculelor de mare tonaj e un alt sistem de franare, pe aer unde se blocheaza automat rotile cand nu mai exista presiune) sau cedeaza frana (cand tragi frana de mana de fapt tragi o sufa care duce la rotile din spate blocandu-le; ) nu va pleca de pe loc deoarece ar trebui sa invarta motorul.

| Geitigy a răspuns:

Cand opresti masina e indicat sa o lasi in treapta intai de viteza si cu frana de mana trasa deoarece masina nu va pleca de pe loc stiind ca este in viteza respectiva (in fata nu are cum efectiv porni singura) insa daca nu e in viteza si tragi doar frana de mana, iar frana de mana nu are un randament de 100% adica nu tine cum trebuie s-ar putea sa plece fie in fata fie in spate. Referitor la viteza daca o lasi cu bordul in jos, iar panta e mare pune-o in marsarier happy