Este bine, dar cand schimbi sa nu fie turatia sub 2100 (parerea mea). Consumul o sa fie mai mare cu 0, 3 maxim 0, 7L (depinde cat de sportiv esti) dar stii ca ai turbina in siguranta.
E ok asa, dar din cand in cand trebuie si cate o talpa mai serioasa, adica sa depasesti 130km/h, sa-i folosesti toata puterea, altfel se pun depuneri pe turbina, si poate chiar si prin injectie. Pana si motoarele pe benzina, care nu au turbina sau injectie fina, se pot infunda, daca nu sunt "alergate" din cand in cand.
Consumul la 1.9 TDI e mic la mersul tau, daca ii dai cate un demaraj mai lung iar apoi o tii constant nu se simte nimic in plus la consum, insa cand te infigi serios in pedala consuma de te sperii. La 1.9 TDI 90CP, cel mai econom motor din acea perioada, am scos consum mixt de 12%, din demaraje 60-150, 0-100... Si nu am condus prosteste, pana in limitari, i-am dat doar "talpa".
E foarte ok la turatiile astea. O talpa cand ai loc e binevenita dupa un drum mai lung sau km multi facuti in oras.
O masina cal la 2200 RPM schimba vitezele, asta daca se doreste ca si consumul sa fie cel aratata de fabricant.Intrebi in rulare citi RPM ar trebuie sau daca e ok. Orice turatie este ok daca nu se trece de rosu acolo la turometru.Rotatia motorului depinde de viteza cu care te deplasezi. Daca mergi pina in 100km/h da rpm este de 2000 si, asta asa i general.Nu ai cum sa rulezi cu 120-140 la ora si sa ai 1700 rpm.Bine eu vorbesc la modul general, am dat cifrele tale ca ex, insa turatiile pot fi altele.