Daca esti in viteza intai accelerezi pana ajungi la turatia maxima, calci ambreiajul si schimbi viteza, apoi accelerezi din nou pentru a nu muri motorul dar nu mult daca nu vrei sa treci in treapta aIII-a. Daca esti in treapta a III-a si vrei sa schimbi in treapta a II-a, iei piciorul de pe acceleratie pentru a se efectua frana de motor (reducerea turatiei si implicit a vitezei) apoi calci ambreiajul si schimbi in viteza a II-a.
Https://www.youtube.com/watch?v=fc61Q_Z4GEs&t=
bafta. :) intelegi mai usor daca si vezi ceva, nu numai sa citesti niste raspunsuri.
Vitezele se schimbă apăsând mai întâi cu piciorul stâng pe ambreaj (pedala din stânga), apoi miști schimbătorul de viteze care se află în dreapta ta (chestia aia lungă, care seamănă cu un băț/microfon) cu mâna dreaptă.
Viteza se schimbă atunci când mărești viteza cu care circuli. De exemplu, când pleci de pe loc pleci cu a întâia. Imediat cu ai pus mașina în mișcare schimbi cu a doua. Când depășești cam 25 de km pe oră, schimbi cu a treia. Când depășești 40 de km pe oră schimbi cu a patra. Și tot așa.
In teorie,e cum ai spus,acum intervine marca masini,benzina,motorina,turatiile,dar cam aia e ce ai zis tu acum sunt multe lucruri de luat in calcul, anumite masini sunt sensibile la acceleratie, altele nu, altele au plecarea mai greoaie, altele mai usoare, Dar da imi place cum ai explicat
De fapt treptele le schimbi cand motorul e prea turat.
Da, unele inrebari sunt la un google distanta dar se pun aici. Nu inteleg de ce, poate doar ca sa se ia ceva puncte?
Cum s-a mai spus, mai bine te uiti pe Youtube, este cel mai ok decat sa citesti 10 randuri. Mai trebuie sa vezi si cum este cu retrogradarea, depasirea unei masini.
Eu recomand masina automata, este mult mai lipsita de stres.
Vitezele se schimba apasand cu piciorul stang pe ambreaj si introducand cutia prin intermediul manetei intr-o treapta. Vitezele se schimba atunci cand turatia motorului este prea mare sau mica