Masinile sunt mai bune decat erau acum 5 ani, dar fiind mai bune imolicit sunt si mai complexe, deci au mult mai multe componente care se pot defecta, prin urmare sunt mai putin rezistente si tot mai greu de diagnosticat si de reparat. Nu poți scoate 163 de cai dintr-un motoras de 1.3, cu consum de 4%, evacuand aer de munte, fără o căruță de sisteme de control si optimizare.
Celebrul Cobra scotea 60 de căluți din 2 litri, consuma peste 9%, iar emisiile nu le masura nimeni...
Nu mai duc milionu', dar nu stiu daca mai este vreun producator care sa "duca" atat.
Toti producatorii se chinuie acum sa produca repede, mult si cu durata de viata fixa, cat garantia.
Le complica intentionat, adauga piese care sa cedeze dupa incheierea garantiei. Exemple ar fi imbusul de la VAG, oringul de la Opel, cureaua pompei de ulei de la Ford, uleiurile "long life", etc.
Mercedes era cat pe ce sa dea faliment dupa celebrele W123 ("cobra"), pentru ca alea au tinut in jur de 30 de ani si peste 1.000. 000km fara investitii importante, deci 30 de ani nu au mai incasat bani de la seria aia de clienti.
Durata de viata a unui E-klasse din 2014 s-a scurtat la 400-500. 000km, prag la care cedeaza internele motorului.
Lumea vorbeste si ei sa spuna ca nu zic nimic normal ca masinile is mai bune ca in trecut, nici nu se pune problema.
Dar cei care rasp[unde pe aici, ca nu ar mai fi bune, ei au cumva acasa masini noi, au condus ei, si intretinut acea masina noua zeci de ani, sa poata spuna balariile ce le scriu ei pe aici?
Cum am spus bat si ei din gura, asa cum bate vintu
Masinile din ziua de azi is mult mai performante ca cele de acum 5 ani, ca cele de acum zeci de ani, si ca materiale folosite si ca orice.
Cind tu ai o masina fier vechi, care iti maninca sufletul normal ca vorbesti din punctul ala de vedere, nu ca ai avut tu masina noua, ca ai conduso zeci de ani si ai vazut tu ca astea noi de acu is facute prost.
Sa stii asta, gindeste citi ani ar trebuie sa aiba un individ care comenteaza pe aici si sa cunoasca asta din experienta? Eu am luat masina noua, a mers fara absoplut nici o defectiune pana acum, o sa mai mearga inca de 100 de ori de acum incolo.
Am si eu pe aici, mecanici de astia care repara doar fiare vechi, masini folosite, tot ma intreaba mereu cand ma vad cu ei, cum merge masina?
Le raspund mersge struna de vioara la care ei intreaba, citi km are? Ei lasa ca incolo pe la 70 de mii de mile deja moare motoru eu le zic, facem pariu ca nu?
Bineinteles ca nu au curaj.Asa e cand repari si ai numa foiare ce au fost distruse de altii, gindesti ca fierul ala trebuie sa reziste la orice si ca fabrica e de vina ca ala na pus ulei, ca ala o dus motorul pe rosu si etc.
Pentru ei fabricantii is de vina, nu omu ca trage de ea sa crape si fara sa o intretina.
Niciun producator de masini din ziua de azi nu mai are in plan sa produca masini mai rezistente din moment ce mercedes si cam toti folosesc elemente, grile de plastic pentru "siguranta pietonilor", gloria de aur auto s-a cam dus si toti se copiaza intre ei, schimba piese, tot ce e sub 2.0 la mercedes inseamna motor de Renault, BMW intr-un timp punea motoare de Citroen pe 316 si seria 1.
In schimb Toyota sunt lideri pe hibride si s-au demonstrat ca hibridele lor sunt chiar foarte bune din toate punctele de vedere, producatorii asiatici incep sa iau mai multa amploare la noi in Romania din prisma calitatii-pret, acum Romanul nu mai vrea un logan full la 15 mii de euro ci vrea o Elantra de baza la 17 mii 500 de euro.