Fumul albastru poate sa indice probleme la :
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.
Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.
Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
Iti intra ulei in camera de ardere, verifica segmentii prima si prima data, in momentul cand pistonul se deplaseaza din punctul mort interior catre punctul mort exterior intra mai mult ulei prin segmentii de ungere ( ultimii segmenti ) care au rolul de lubriere a camerei de ardere
Despre ce masina este vorba?
Fumul albastru poate fi de la consumul de ulei, dar si de la motorina nearsa, din diferite cauze (supape ciupite, biele indoite, injectoare blocate, etc).
De la galeria de admisie ar fi fum negru indiferent daca vorbim de diesel sau de benzina. Dar galeriile de admisie de la benzina nu fac depuneri cum spui tu, deci probabil vorbim de diesel.
Verifica bujiile, compresia si injectoarele, daca e vorba de diesel.