Daca zici ca se comporta de parca nu ar avea baterie, sunt posibile cauzele astea:
-demaror defect (bendix/perii)
-cabluri demaror sau borne care nu mai fac contact
-baterie defecta (se mai pierde contactul si in ele, mai ales daca-s Rombat)
-probleme in motor (segmenti/cuzineti care se blocheaza).
Fumul teoretic nu ar avea legatura, cu exceptia cazului in care totusi se invarte motorul cand dai la cheie, dar nu "o ia" deloc. Atunci ar putea fi chiar si un EGR ramas deschis - asta poate ti-ar spune-o diagnoza, dar nu garantez.
Legat de DPF, da, ar putea influenta pornirea, daca ar fi infundat.
Cam asta este teoria pe care o pot scrie. Ca sa restrang cercul ipotezelor si sa ma indrept spre cauza reala, ar trebui o constatare cu diagnoza si demontare. Poate dura jumatate de zi, si costa cateva sute de lei doar asta.
Personal nu incasez decat diagnoza, atunci cand pierd cateva ore dar nu aflu nimic nou. Altii fac constatari la misto in 5 minute, si propun inlocuirea mai multor piese, ca sa faca bani din manopera, cu titlul "s-ar putea sa aiba legatura cu problema, si oricum trebuia schimbat". La final pleci cu piese noi de care nu aveai nevoie, si aceeasi problema.
Cu siguranta un tester ar scoate la iveala ce probleme are. Codurile pe care le va afisa trebuie analizate pe rand si rezolvate.