| Iunix a întrebat:

Maşină pe gpl. Avantaje şi dezavantaje.

5 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
andreia67
| andreia67 a răspuns:

Avantaje:
- cost redus al combustibilului pe suta de kilometri.
Dezavantaje:
-spatiu mai mic in portbagaj sau renuntare la roata de rezerva
-risc mai mare de incendiu/explozie in cazul unui accident violent
- costul instalatiei GPL care trebuie amortizat in timp
- o uzura mai mare a motorului desi subiectul e controversat; in principiu motoarele moderne pot rezista timp indelungat pe GPL daca se folosesc uleiuri de calitate si bujii dedicate si se respecta intervalele de service.
-este ilegal (si periculos in cazul unor scapari de gaz) sa parchezi masina in spatii inchise (garaje sau parcari subterane). In unele tuneluri si pasaje lungi accesul autovehiculelor cu GPL iarasi este interzis.

| RB26DETT a răspuns:

Eu am un volvo din 97' 2.0i ce merge pe gpl din 98', da i-a fost schimbata instalatia acum cativa ani ca aia veche incepea sa mearga prost (trecea de pe gaz pe benzina singura), am schimbat instalatia cu una de la landi renzo si mi-a facut probleme o singura data dupa ce am facut reviziile la un service autorizat de colt de strada, in rest nu am probleme, masina are 500 000 km si merge perfect, singurele probleme au fost din cauza varstei, probleme ce apar la toate masinile indiferent de combustibilul folosit, de pornit porneste la sfert indiferent de temperatura, nu am desfacut niciodata motorul.
Avantaje : Gazul nu are impuritati precum benzina si arde curat deci nu prea te complici cu depuneri.
Costuri reduse la jumatate
Ai 2 rezervoare, recomandat ar fi sa-l tii pe ala de benzina plin pe jumatate, nu are rost sa cari greutate in plus de-aiurea dar nici sa-l tii gol nu-i bine, daca ramai fara gaz mai ai benzina.
Dezavantaje: Locul din portbagaj
greutate in plus, la masina mea i-am pus arcuri mai tari pe spate ca obisnuiesc s-o chinui carand cu ea diverse lucruri grele.
Treaba cu parcarile subterane, nu ai voie acolo daca ai gpl.
Costul instalatiei gpl care poate fi destul de mare daca ai motor cu mai mult de 4 pistoane.
Trebuie sa faci revizii, sa schimbi filtrele de gaz, pe mine ma costa undeva la 200 de lei treaba asta si schimb filtrele cam odata la 2-3 ani, le schimbam in fiecare an dar mereu erau curate si diferenta de dinainte sa le schimb si dupa era insesizabila, totusi trebuie schimbate!
Trebuie sa ai grija de la ce statii alimentezi, recomand Lukoil si Petrom, au gaz bun, cel putin mie imi merge foarte bine pe gazul lor, mai e o statie prin Brasov de la care am alimentat odata, era destul de ieftin, de acolo alimenteaza multi taximetristi, mi-a mers ca pe benzina dupa ce am alimentat de acolo
putere mai mica pe gaz (dar poti schimba oricand pe benzina si inapoi in timpul mersului)

| mgtow a răspuns:

Ieftin la alimentare, nu platesti taxa de mediu si partea rea e ca se poate strica mai repede motorul

| lonewulf a răspuns:

Avantaje:
- cost mic al combustibilului
- mai curat! Nu mai iti infuda injectoare sau mai stiu eu ce, datorita benzinei de tot rahatul din Romania
- Cifra octanica mai mare ca la benzina intre 95 si 110. Se preteaza foarte bine si la motoarele turba. Cine nu crede, sa caute LPG octane value, pe net. Uneori chiar si peste 110.
- intretinere ieftina. Filtre? cu 50 de lei mi le-am luat de pe net si cu o surubelnita dreapta in 10 minute nu am avut ce face! Si nu, nu sunt mecanic! Folositi Youtube si la altceva decat "manele si glume de kko". Zice acolo tot ce si cum
- GPL e mai sigur! NU explodeaza! S-a tras cu AK47 in butelii si nu au patit nimic. In schmb nu vreti sa stiti cat de volatila si periculoasa e benzina.
- Nu exista "ardere uscata". Benzina cand ajunge in pistoane, ajunge tot sub forma de vapori si dupa "Buum!". Ungerea se face cu ulei, nu benzina!
- Bujii mai curate, ulei mai curat.

Dezavantaje:
- un consum cu 10% mai mare ca pe benzina. Cifra calorica mai mica cu 30% fata de benzina. Dar e compensat prin ardearea completa si cifra octanica mare.
- Loc ocupat in portbagaj - in general in locul rotii de rezerva. Dar se rezolva cu o roata de rezerva cu profil mic.
- Daca montezi instalatia la un service din colt, mai bine nu o faci. Ai nevoie de oameni care chiar stiu ce fac. Un montaj de succes depinde 90% de cine ti-o regleaza si mai putin de marca instalatiei.