| LaviniuA a întrebat:

Masinile cu 150-200.000 km pot sa aiba un singur proprietar?
Asta citesc in unele anunturi pe net. SUV, farbricate in jur de 2012, ~15000E (Audi, Bmw, VW, LandRover etc)
Ma gandeam ca astea de regula vin din tarile vestice, unde au fost cumparate initial in leasing, s-au folosit cativa ani si s-au intors inapoi la dealer.
Apoi au fost vandute de cateva ori intre persoane fizice probabil.
Totusi, sunt 10 ani. Cum se poate sa aiba un singur proprietar?

Imi explica cineva cam care e traseul unui SUV si in 10 ani, de regula?

7 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Fiecare masina are povestea ei.
In tarile vestice, lumea nu traieste in orase aglomerate, la fel de mult ca noi. Sau daca o fac, nu se inghesuie in a-si cumpara masina.
Acolo sunt foarte multi oameni care locuiesc in zone retrase, si au serviciul la 10, 20, 60 sau 200km. La fel si locurile de cumparaturi.
Din acest motiv, un familist de 30-40 de ani poate face 50. 000km pe an in zonele alea, ceea ce ar insemna ca in 4 ani, masina poate avea 200. 000km, facuti de un simplu contabil, spre serviciu si cumparaturi.
Nu am idee de ce si-ar cumpara cineva SUV intr-o tara precum Germania, Belgia sau Olanda, dar... Uite ca exista destule si pe la ei.

| LaviniuA explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da inteleg.
Dar mi se pare ciudat ca la nivelul de trai actual, cineva sa foloseasca aceeași masina 10 ani fara sa o schimbe. De asta ziceam ca nu prea cred ca mașinile alea au un unic proprietar.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru LaviniuA):

Aia care spun ca occidentalii isi cumpara masina noua imediat ce aia "veche" iese din garantie, exagereaza. Sau mananca rahat, chiar laughing
Nu toti strainii arunca 40.000 de euro pe o masina de doamne-ajuta, la 3-4 ani. Ar fi o pierdere prea mare.
Sunt care isi cumpara masini foarte ieftine, cum ar fi Dacia Logan, pe care la 5 ani o dau, indiferent de kilometraj. Dar cei care investesc intr-o masina de calitate, au pretentia sa ii tina destul de mult timp.
In 2007, cand au inceput occidentalii sa viziteze Romania, veneau inclusiv cu Mercedes-uri din anii '80 si '90. Sau Volvo-uri; imi aduc aminte ca m-am intalnit cu o familie cu caini si copii, care nu vorbeau deloc romana, si intrasera in service pentru ca le-au cazut tobele la al lor Volvo de prin 1997 laughing
Aveau numere europene, nu mai retin tara.

| Frank51 a răspuns:

Nu este o regulă cât timp să-și țină cutărescu mașina.

| helpforyou a răspuns:

Desigur. Eu în 4 ani am aproape 100.000 km.

| IceRope a răspuns:

Este absolut normal. Traseul unui SUV este cel pe care îl face șoferul în 10 ani. Cine crezi că stă după acel proprietar, să vadă exact câți km face pe an? Tu, când cumperi o mașină SH, trebuie să îi spui cumpărătorului așa: bă, șmechere, îmi place mașina de mor, dar am îndoieli cu km parcurși; așa că, mergem la reprezentanță și o punem la tester, full test; dacă iese așa cum te lauzi, o iau cu banul jos, dacă nu, plătești testul și te duci de unde ai venit. Dacă nu plătești testul, vei merge la unchiul meu care lucrează la poliție.
Te asigur că toți mizerabilii care vor să te înșele vor refuza testul.winking

| LaviniuA explică (pentru IceRope):

Mersi. Traseul mașinii… ma refeream la schimbarea de proprietari in 10 ani, nu la distanță parcursa.
Da, e o idee buna sa verific și dacă e real kilometrajul.