Fostii posesori se pun? e foarte mult de discutat la pro si contra, ar fi mai ok sa intrebi anumite puncte de vedere, daca ai ceva de lamurit, PM
Fost posesor de RX8, 1.3B-Turbo cu mici modificari sub capota dusa la aproximativ 350CP de la 250.
Masina in general e buna, raport greutate fata/spate 51/49, agila, sprintena, usor de condus si dotata foarte bine.
Consuma ca o bestie, datorita motorului Wankel, care e chiar fiabil contrar ce zic unii asa mai habarnisti precum zerolamai (Tu ai macar idee cum e un motor Wankel? Auzi la el, un piston. E practic un cilindru mare, care in cazul motorului 1.3B are 3 pistoane (in forma de triunghiuriu, difereta si problema de consum aparand ca tot acel cilindru trebuie sa fie plin de combustibil pentru a functiona).
Din cauza motorului mic asigurarea si impozitul erau destul de OK, dar opririle mai dese la benzinarii te faceau instant client fidel.
Da mestere, am vazut unul descompus, nu-ti ambala lamaile.
Atunci zi-mi si mie, daca tot este asa fiabil cum ai zis tu, de ce este istorie acum si nu l-au adoptat si multe alte marci?
Tu stii la cate turatii este supus acel rotor (care i se zice si piston rotativ daca nu stiai, de-asta am zis piston) daca vrei sa ii spui asa + arborele? Presupun ca nu, din moment ce te iei de acea denumire de "piston". La 3 rotatii ale arborelui, rotorul repectiv se invarte abia o singura data.
Din cauza ineficientei la consum. Consuma ca o bestie, orice i-ai face. Asta e primul motiv.
Al doilea, nu are rost in momentul de fata, cand si din orice motor de 1.4 poti face o bestie. La consum mai mic.
Avantajul motorului Wankel e marimea mica si puterea, dar avand in vedere ca piata e predominta de motoarele Diesel/Otto si majoritatea sunt specializati in aceste motoare, ar fi o pacoste sa se apuce toti sa invete internele unui motor nou.
Also, chiar tare faza cu lamaile.
Continua sa visezi si baga-ti creierii in cap. N-ai tu bani nici s-o intretii si nici de benzina.
Depinde si din ce an vrei tu mazda aia. (nu stiu daca toate au motor rotativ).
Ca astia au vrut sa 'introduca' un nou tip de motor, cel rotativ. Are un singur piston destul de mare in comparatie cu cele normale, iar chestia asta te duce la uzura aparuta mai des => ai de bagat bani in ea la intretinere.
La viteza / intreceri este buna, no comment, dar la fiabilitate nu s-a dovedit a fi un succes.
Contra. Motoarele Wankel nu sunt deloc rentabile in Europa.