Primul martor semnalizeaza in general o problema la alternator, desigur, posibil si de la baterie daca este prea descarcata.
Al 2 lea martor indica nivelul insuficient de ulei in motor, verifica nivelul de ulei, si complecteaza cat e necesar.
Pentru prima problema trebuie sa te duci in service, iar la a-2a daca faci cum ti-am spus si tot ramane aprins martorul, tot in service trebuie sa te duci.
Sau cel putin consulta un mecanic, sa efectueze cel putin o diagnoaza, stiind unde e problema poti incerca sa o remediezi, dar daca te iei dupa auzite poti ajunge sa schimbi foarte multe piese si de fapt sa fie un senzor defect...
Scuze, nu m-am exprimat corect, ceilalti doi raman aprinsi pana pornesc motorul. Dupa pornire, se sting.E totul in regula sau ramane valabil ceea ce mi-ai spus mai devreme?
Daca se sting dupa ce motorul este pornit atunci nu ai nici un fel de problema. Problema apare atunci cand becurile raman aprinse dupa ce motorul a fost pornit si a mers cateva secunde.
Mersi mult!
Este in regula in acest caz, o problema este daca nu se mai sting sau daca se aprind in timpul functionari.
Pretene... La majoritatea masinilor, becul de la ulei se aprinde cat nu este presiunea suficienta.
Nu are absolut nici o treaba cu nivelul din baie.
Am condus masini in care apoi am constatat ca aveau foarte putin ulei (mult sub minim), si nu se aprindea becul. De asemenea am condus masini la care se aprindea becul de la ulei, desi nivelul era pe maxim.
Bulbii citesc presiunea, nu nivelul.
Iar ca sa se mentina presiunea normala, este suficient si putin sub 1l de ulei, la un motor care in mod normal se 'balaceste' in 3-4l.
Intr-adevar, si varianta ta este plauzibila, dar nu uita ca in lipsa unei diagnoze, detectarea lipsei presiuni la ulei este mult mai complicata decat verificarea nivelului scazut de ulei.
De aceea am spus sa verifice uleiul ca prim pas, ar fi fost complet gresit sa se alarmeze si sa duca masina undeva in service crezand ca are probleme cu presiunea la ulei si el de fapt sa nu aibe suficient ulei.
Verificarea uleiului iti ia maxim 2 minute daca ai putin habar despre masini, si e cam imposibil sa gresesti, deci acesta trebuie sa fie primul pas in situatia data, iar daca nivelul uleiului este corect, abia atunci putem coestentiza gravitatea problemei, si apoi putem trage concluzia ca problema ar fi lipsa de presiune.
Sper ca mi-ai inteles punctul de vedere.
Cel cu bateria se aprinde cand ai probleme de incarcare. Masoara bateria cu motorul oprit, si cu motorul pornit.
Ar trebui sa ai peste 12V cand e oprit (masoara cand n-a fost pornita masina de o zi), si 13.6-14.5v cand e motorul pornit.
Al doilea bec e mai grav, indica o problema la ungere. Nu ar trebui sa mai pornesti motorul, daca nu se stinge acel bec.
Verifica nivelul uleiului, iar daca e bun, cheama pe cineva cu tester, sau tracteaza masina pana la service.
Daca mergi cu el aprins, risti sa gripezi motorul.
David24876 întreabă:
led889 întreabă: