GPS-ul si aplicatiile bazate pe el sunt mai precise decat vitezometrul de la bordul masinii. Acesta din urma isi ia informatia de la numarul de rotatii ale unei roti, înmulțindu-l cu circumferința rotii respective. Gandeste-te ca doar din uzura se pot pierde centimetri de circumferință, ca sa nu mai vorbim de dimensiuni diferite ale anvelopelor, iar acei centimetri inmultiti cu miile de rotații ale rotii duc la diferente semnificative.
Nu stiu aplicatia ta cat este de "corecta", insa te anunt ca afisajul km din bord nu este de acuratete 100% cu realitatea.
Am verificat acest lucru cu un GSP ceva mai performant si de exemplu cand rulam cu 100 km/h pe GPS imi arata 97 km/h, cei de pe GPS fiind cei reali!
Este cunoscuta aceasta practica a producatorilor de a pune o marja de eroare in afisarea kilometrajului!
Deci nu este nimic defect la tine in bord! Insa acea aplicatie gratuita sau nu, nu este ce trebuie, nu este de mare acuratete!
Insa si daca o sa iti cumperi un dispozitiv de masurare a km/h, tot o sa vezi diferente fata de afisajul din bord!
Incearca alta aplicatie si e posibil sa nu corespunda cu aceasta aplicatie pe care o ai deja.
Nu stiu ce aplicatie folosesti - eu recomand Waze, l-am folosit pe multe masini, iar viteza afisata de el corespundea cu cea din bord, deci il poti folosi pentru a verifica vitezometrul masinii tale.
Daca intr-adevar indica mai mult decat GPS-ul (recomand sa incerci si cu alt telefon), poti merge la un 'diagnozist' (electronist auto) sa iti faca o adaptare a vitezometrului.
La grupul VAG si la Opel, stiu sigur ca se poate, detin testere care pot face asta. La alte masini inca nu stiu.
Acuratețea aplicației depinde de puterea semnalului, deci nu te poți baza pe ea 100%
Aplicatia este ok, gradul de uzura al anvelopelor este problema. Pune anvelope noi sa vezi cum scade eroarea.
Da si nu
stiu ca te pricepi mai bine ca mine la masini, dar nici eu nu-s gluga de coceni
daca ai vazut la toate testele de viteza, masurare 0-100 km/h, cat face masina pe 402 metri etc, toti cei care fac asta in mod profesionist, teste pe circuit etc, toti folosesc anumite dispozitive omologate (scumpe evident) care sunt tip hardware nu aplicatii pe ceva, pe telefon de exemplu!
chiar daca, este corect ca uzura anvelopelor sau anvelope de alte dimensiuni influenteaza afisajul din bord, insa nu cred ca o aplicatie fie ea si platita stie ce stie acel dispozitiv hardware care se monteaza pe masina la ECU sau stiu eu unde, ca in video-uri vad doar dispozitivul in interiorul masinii nu si unde merge firul sau
stiu si faptul ca afisajul KM masinii se iau de la senzorii ABS!
Vitezometrul masoara viteza prin aproximare. Adica, el stie ca roata se invarte de 500 de ori pe minut. O anvelopa de 205/55/16 are circumferinta (16*2.54+2*55)*3.14 = 162.14 cm. Asta inseamna, ca masina parcurge 500*1.62 = 810m intr-un minut, adica 48.6 km intr-o ora. Principala problema e ca circumferinta rotii nu e niciodata aia fiindca anvelopa e totusi elastica iar circumferinta depinde de presiune, temperatura de afara, umiditate, etc. GPS-ul functioneaza altfel. El masoara cu ajutorul satelitului, distanta parcursa de masina. Chiar daca precizia lui e de 5-10m (pentru modelele comerciale) aceasta reprezinta precizia pentru coordonatele geografice. Distantele le masoara mult mai precis (cu precizii de cm). In cazul de sus, masina parcurge 13.5m intr-o secunda. O eroare de 5 cm in plus inseamna 48.78 km/h fata de 48.6km/h. In cazul rotii, o dilatare de 1cm se traduce intr-o viteza reala de 49. 58km/h (cea indicata e 48.6km/h).