La motoarele pe benzina, mai ales la unul minuscul cum ai tu, trebuie sa lucrezi cu acceleratia permanent.
La diesel ai un cuplu foarte puternic la turatie joasa, de asta nu sunt probleme de genul asta, pe cand benzinarul, la relanti sau la turatie mica, nu dezvolta putere mai deloc.
Pana te inveti cu masina, accelereaz-o mai puternic si uita-te doar pe unde mergi, lasa turometrul si frica in spate
In timp ai sa iti inveti masina si o sa stii cat trebuie sa accelerezi in orice situatie, dar pana atunci, poarta-te mai ciobaneste cu ea, accelereaza mai tare cand stii ca da de greu, ca sa eviti situatiile jenante. E important sa inveti foarte bine ambreajul, sa stii in ce parte a cursei cupleaza cel mai mult, ca atunci sa incetinesti miscarea ambreajului, si sa accelerezi mai serios.
Pana reusesti sa faci asta corect, te mai incurci si bruschezi masina/opresti motorul, pentru ca nu mentii acel echilibru de putere/debreere. Cand accelerezi prea mult in gol, motorul prinde o turatie mai ridicata insa slaba, iar cand ii ridici si ambreajul, cupleaza brusc iar motorul da in nas, pentru ca nu poate mentine acea turatie in sarcina. De asta trebuie sa inveti masina, sa stii cand urmeaza sa cupleze ambreajul, pentru a accelera atunci, nu inainte sau dupa.
In panta, la ce te referi? cand pleci de pe loc sau in timp ce mergi? cand pleci de pe loc foloseste frana de mana, faci plecare normal, accelerezi putin mai tare si cand simti ca incepe sa traga lasi frana de mana.
In timp ce mergi, vezi sa nu-ti scada turatia, daca incepe sa-ti scada si tu tii apasat pe acceleratie, schimba treapta inferioara! Motorul este mic, pentru un incepator nu este bine nici un motor puternic [te baga in boala vitezei] dar nici unul slab ca uite ce se intampla cu majoritatea!
Acum depinde, cu unul mic mai tare te chinui, zi mersi ca nu ti-ai luat astra g cu 1.2, era si mai puturoasa deoarece este mai grea decat o fabia.
Deci, cand mergi la deal nu lasa in treapta mare a 4-a, a 3-a poate, daca vezi ca incepe sa-i scada turatia, schimba treapta inferioara dar vezi sa nu mergi chiar cu 20 km/h si nici sa nu treci de 4500-5000 rpm, omori motorul cu timpul!
Te duci undeva unde nu este trafic si exersezi pornirea de pe loc si pornirea in panta. Trebuie sa accelerezi mai mult la benzinar decat la diesel in pricipiu
La benzina e putin mai dificil. ca sa nu iti moara motorul tine piciorul pe ambreiaj si nu-l scapa. cand vrei sa iei piciorul de pe ambreiaj, ia-l usor, nu il brusca si nu vei avea probleme
Problema presupun ca este cand pleci dupa loc cu ea.Accelereaz-o(nu e ca la diesel) si da usor drumu la ambreaj
Apropo faina fabia, ai grija de ea, sunt masini foarte bune.
La plecarile de pe loc nu am probleme. In panta ma apuca groaza. Problema mea este ca sunt o prsoana ce nu prea accepta esecul asa usor, si cand sunt in trafic si am si "norocul" sa fiu putin in panta, ma grabesc de teama ca ma claxoneaza cei din spate si las de ambreaj mai mult decat trebuie. Asta ma face sa gresesc si ..imi moare motorul.