Depinde si ce masina ii!
Este adevarat.Vei shimba 5 curele de distibutie intr-un anumit interval de timp si km.Acelasi interval pentru.un schimb de lant.Dar te vei plictisi de masina si o vei schimba.De ce crezi ca subaru a renuntat la motoarele cu curea de distributie? Cand lantul se uzeaza(se intinde)incepe sa faca zgomot.
De bine sau de rau doar dupa gusturi
Ce sa insemne e normal.Cei care au proiectat acea masina au pus lant pentru ca asa au considerat ei ca e maibine pentru acel motor.Deci fiecare motor este proiectat in felul lui. Daca e de bine sau de rau intrebi? Pai uite de ex masinile BMW sint cu distributia pe lant, cel putin cele din clasa 700.Si SUV-urile sint tot pe lant.Deci daca BMW fac motoare asa inseamna cas bune. Unia spun ca e naspa ca sa schimbi lantul e scump bla bla.Eu nu am auzit pe nimeni sa schimbe lantul vreodata.Doar daca s-a rupt ceea ce nu e cazul ca nu se intimpla asa ceva.Sau daca se intimpla acel sofer este nebun de legat, inseamna ca turat masina aia peste turatia normala.Dar sin acest caz mai degraba se rupe patina de la intinzatoare decit lantul.Deci aceste motoare cu distirbutie lant aolo au probleme daca e sa aiba la intinzator si mai exact la patina intinzatorului care este supusa la presiuni mari.Dar aceste probleme apar asa cum am aratat daca fortezi masina peste si daca uiti sa mai schimbi uleiul.De schimbat lanturi nu am prea auzit.Cunosc oameni cu BMW si au masini din 2001 si na schimbat nici un lant niciodata.Eu am o masina cu distributie pe curea si sincer n-am schimbat cureaua niciodata si masina are 12 ani.Cureaua de distributie se inspecteaza stiu si eu la citi ani sa naibe crapaturi etc si daca arata bine nu vad la ce sa o schimbi.Bine eu vorbesc aici de masini germane, nu stiu la alte masini cum sint.Cum ai grija de acel motor exact asa se va prezenta si el.Condu normal si ca are curea sau lant va fi bine oricum. Daca e sa ne luam pe masini rable, forjate nenorocite da alea pe lant au capac, acolo lalant circula ulei poate scapa ulei pe acolo exact ca si la capacul de la chiuloasa.Dar daca repari cum trebuie, conduci normal se rezolva.Cind intrebi ceva nu te gindesti deja la o masina stricata.Cei mai multide fapt comenteaza masinile dupa ce ei au avut sau au, nu dupa cum este fabricata acea masina.Sa spui daca o masina este mai buna ca alta ar trebuie sa conduci ambele masini o vreme si ambele sa fie noi si la fel intretinute. Dupa poti sa dai un verdict care va fi real.Asa cumperi o masina gata stricata siti face zile fripte si vei spune in viata mea nu maicumpar marca asta de masina.E masina de vina? E buna sau este rea?
E de rau. Cand schimbi distributia trebuie sa desfaci juma de motor. Si te costa de 4 ori mai mult decat daca ai schimba o distributie pe curele. Ai doar impresia ca economisesti bani, de fapt platesti cam de 2 ori mai mult.
Bai tractoristule, lantul de distributie, nu se schimba asa cum se schimba cureaua, adica la fiecare 60 000 Km, el doar se verifica, iar daca nu bate, poti merge lejer 4-500 000 Km cu lantul original...
Cureaua de distributie se schimba la 80.000, lantul la 200.000
Daca e sa ne luam dupa cifrele date de producator, raportul e mai trist : curele la 60.000 si lant la 120.000
Avand in vedere costul de 4 ori mai mare pentru schimbare lant si presupnand ca ai trecut de clasa a III-a, fa si tu un calcul in ambele variante.
Distributia pe lant e o falsa pacaleala. De fapt, platesti mai mult.
Lantul de distributie se poate schimba preventiv, la 250 000 Km, eu inca nu am auzit de lant care sa se rupa inainte de 250 000km, nu am vazut nicaieri pe internet, undeva unde sa se vorbeasca de schimbarea lantului la 120 000km...
Mda, probabil ca inginerii care au proiectat motoarele cu distributie pe lant si au scris in cartea tehnica 120.000 km sunt niste tampiti. Probabil ca nea Vasile, mecanic la serviceul din colt stie mai bine.
Asa, si pe curele poti merge 150.000 km fara a schimba distributia, dar la risc. Am vazuit n taxiuri in situatia asta.
Dar nu o schimbi asa de des)) nu o mai da in aberatiii sunt mecanic auto si sincer in 5 ani am schimbat 1 singur lant... si curele cred ca peste 100
E bun... ca te tine mult. la distributie pe curea trebuie sa schimbi cureaua la fiecare 60.000 de km cu toate ca la fiat de ex... la 150.000 se schimba lantul si patinele
La un motor cu distributie pe lant nu se mai schimba cureaua(aceasta fiind un lant). Sunt cele mai sigure avand in vedere ca lantul nu se rupe si nu se schimba asa des ca si cureaua
David24876 întreabă: