Si ce ai vrea? Sa fie un agent la fiecare masina sa verifice cati Km a facut? Sau sa se faca foi de parcurs la masini si, oricum, kilometrajul poate fi pacalit. Atunci se zice asa: cine polueaza mai mult la 100 de Km? Pai ala cu Euro 3 fata de ala cu Euro 5. Atunci, bine! Ala plateste mai mult. In felul asta ii obliga (pe cei ce au bani) sa-si schimbe mai des masina.
Pai cum sa isi schimbe masina daca nu au cu ce? daca tot e sa faca ceva calumea, sa fie in functie de cat poluezi corect? daca tu faci multi km, nu e clar ca poluezi mai mult decat mine chiar daca am un euro mai mic? sa fie legile mai stricte pentru km dati inapoi
Tu citesti ce scrie lumea pe aici? Redau:" In felul asta ii obliga (pe cei ce au bani) sa-si schimbe mai des masina." Eu n-am zis ca toata lumea poate sa-si schimbe masina. Iar ideea de a-i ajuta si pe cei saraci este una comunista. Cine nu-si permite masina sa nu-si ia. Asta-i capitalismul pentru care au iesit in strada parintii tai. Mutati-va in Coreea de Nord.
Pe bune? sa inteleg ca tu esti unul din fericitii 10% care au bani in Romania si isi permiti sa schimbe masina la fiecare 5-7 ani, nu? daca cei saraci nu isi permit sa isi schimbe masina, atunci lasa-i sa o detina dar in functie de co2 + km efectuati pune-i la plata, dar fa la fel pentru toata lumea, nu forta niste oameni care fac 2-3 km/zi sa isi schimbe masina, de ce? mai degraba taxeazal pe cel care polueaza mai mult, pentru ca pana la urma despre asta e vorba, despre poluare, medul inconjurator, incalzirea globala, etc., masina la omul sarac daca nu este pornita, nu polueaza, clar! masina ta euro 6 care oricum are destul co2 si merge non stop, aia o sa polueze mult mai mult decat a mea care sta parcata.
Ideal ar fi ca impozitul sa dispara si aceea taxa sa se vada in pretul combustibilui, dar cum si ala (pretul combustibilului) amaratul e plin de acize, o alta majorare nu s-ar vedea bine, si asa a ramas in impozit.
Personal mi-se pare ok, iar faptul ca X sau Y nu circula mult, nu mi-se pare un argument solid, daca-ti cumperi o masina inseamna ca-ti permiti sa platesti si taxele, si asa cum platesti si asigurarea, si rogvinieta indiferent cat circuli cu masina, tot asa mi-se pare normal sa platesti si impozitul, pana la urma nu te obliga nimeni sa ai masina, aia e, pana la urma masina e un lux necesar, accepti bine, nu, aia e, si taximetristii trebuie sa traiasca.
Nu ma refer in cazul tau, ma refer in general.
Diferenta dintre cei ce circula mult sau putin cu masina se simte din accizele din combustibil, de acolo mai incaseaza guvernul bani, si cel mai probabil mult mai multi decat din acel impozit.
"Noua taxa" este la fel ca si celelalte de pana acum, o mare idiotenie. Eu am taxa achitata la masina mea (euro 2), normal ar fi sa nu mai platesc absolut nici o taxa.
Oricum, o sa se umple din nou de masini cu acte straine, majoritatea false. Eu deja am in plan un motor peste 2.4
Daca imi pun taxa de 150-200e anual la masina mea de 500e, eu o radiez fiscal linistit, si circul cu ea.
Taxa normala trebuia sa fie introdusa in pretul combustibilului. Ala e direct proportional cu poluarea.
Itp-ul la 1 an e oarecum normal, poate asa o sa mai dispara din cojile ce trec "pe spaga", iar odata cu ele va disparea si obiceiul spagii.
Eu zic ca ar trebui sa fie si mai mari taxele si cei ce au sub Euro 5 sa nu aiba voie sa circule. Iar a omului sarac este posibil sa polueze ca n-o tine in garaj, o foloseste. Ca s-o tina in garaj isi lua una de jucarie nu sa stea sa mai si plateasca taxe si impozite. Asa ca sunt bune taxe cat mai mari. De ce sa tii o masina degeaba?
Nu exista nicio propunere legislativa clara in sensul unei noi taxe. De unde ai scos tu calculele alea...
Ba exista... spune pe net ca cei cu non euro sau euro 1, cel mai probabil o sa plateasca undeva la 200 de euro. si a mai zis de euro 5 ca ar fi vreo 40-50 de euro, iar euro 6 iarasi vreo 40 de euro. iar la restul am dedus...
www_6598 întreabă:
CRISTIANORONALDO7 întreabă: