Când mai ai 50km până la destinație nu îți vine să mai oprești sau să schimbi șoferul, dar în cazuri in care mai ai foarte mult, este periculos să continui să conduci. Când ești obosit oricum nu te poți concentra și oprești automat.
Se cred destepti, le lipseste memorie pentru a gandi decent. Opresc la 5h sa stau 1h dupa 5h si dorm 8h apoi continui daca merg departe cu masina.
Sa stii ca din fericire oboseala la voalan nu e una din cauzele de top cate genereaza accidente. Asa ca ce zici tu nu e o chestie chiar des intalnita. Mai ales ca majoritatea soferilor nu fac drumuri atat de lungi incat sa necesite pauza iar cei profesionisti au reglementat programul de condus.
Șoferi ce nu au un program fix de condus probabil faca asta cu gândul că poate nu se va întâmpla nimic, ca nu vor adormi si vor ajunge mai repede acasa sa se poate odihni.
Într-adevăr, e gresit dar nu ai ce sa faci.
Când vrei sa ajungi în acel loc cât mai repede ignori orice îți stă în cale inclusiv somnul și odihna.
Simplu... RAU, sunt platiti in functie de cat de repede ajung la destinatie, orice intarziere ii costa
iar daca la soferii de tir, chestia asta e nasoala, la piloti, chestia asta e de ultimul rahat, s-au dat legi in TOATE aeroporturile din lume ca pilotii sa aiba program de somn si daca nu il respecta nu sunt lasati sa zboare, iar accident (vazut la "Dezastre in Aer" de pe National Geografic) din cauza ca au respectat programul DAR au mancat picant chiar inainte de programul de somn si au dormit prost, iar din cauza asta s-a prabusit avionul... chiar s-a intamplat, NO SHlT!
Când vei lucra în domeniile de condus, vei înțelege. La fel și ceilalți din majoritatea altor domenii... treaba trebuie terminată, și aproape nimeni nu vrea ca tu să dormi; și de dormit, dormi acasă, la hotel, în tir, în avion (ca pilot sau ca stewardez)
Raul112009955 întreabă: