| IzvorulDeIntelepciune a întrebat:

Nu pot sa nu observ ca multe din intrebarile puse aici au ca principal scop al dezbaterii, viteza.
Ca de exemplu :
http://www.tpu.ro/......kilometri/
http://www.tpu.ro/......p-an-2013/
http://www.tpu.ro/......ase-funda/
Nelamuririle mele sunt:
- de ce va place asa mult viteza?
- de ce anumiti conducatori auto au impresia ca a fi sofer este echivalent cu a alerga cu masina?
- care este pentru voi pragul de viteza cu care circulati de obicei in oras? dar in afara localitatilor?
- de ce unii din voi credeti ca parcarea de la Kaufland este de fapt un circuit de drift?
- sunteti de acord cu asprirea sanctiunilor pentru incalcarea limitei de viteza (in special cand se fuge peste 100 km/h in afara localitatii si peste 70 km/h in localitati) si montarea de camere peste tot pe drumurile publice?

12 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

1 sunt doar niste intrebari puse de niste copii, probabil din curiozitate

2 pentru ca unii au impresia ca o masina puternica = cel mai tare din parcare

3 maxim 70 daca permite drumul in localitate, in exterior 100-110(unde permite soseaua) si 140 pe autostrada.

4 mai bine acolo decat pe drumurile publice. lasa i sa se desfasoare departe de circulatie.

Nu. Oricat de corecti am vrea sa fim infrastructura nu ne permit prea multe. Daca ar fi sa fim atat de stricti am face 100 km in 5 ore.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Nu imi place viteza, si vorbesc serios; nu ma simt ok peste 150-160km/h, pentru ca de regula de la aceste viteze in sus, campul vizual e mai mic decat distanta in care pot evita un impact.
2. A fi sofer, in viziunea mea, inseamna a te descurca in orice situatie la volan. Dintre situatiile 'dificile', cel mai des ma lovesc de 'problema' parcurgerii unei distante destul de mari, pe drumuri nationale prin draga noasta patrie. La un drum de la 200km in sus, cand mai am si ceva de facut la destinatie, si eventual si acasa la intoarcere, ma vad nevoit sa nu prea respect legea, alergand masina. Faptul ca fac asta cu succes de 3 ani, fara sa ajung in situatii in care sa scap "la milimetru" sau chiar sa produc/particip la accidente, da, imi da senzatia ca sunt sofer, avand in vedere ca pentru altii e o scuza ca au baut 3 beri, si ploua afara, cand se intorceau acasa, pe un drum pe care il cunosc foarte bine, si au facut praf masina + 2-3 garduri.
3. In functie de vizibilitate; Depasesc linistit pragul psihologic de 100km/h in oras, cand vizibilitatea imi permite. Si cand zic vizibilitate, nu ma refer la aia 2m latime necesari trecerii mele, daca nu vad toata latimea drumului + trotuarele (in zonele cu pietoni), ca sa nu ma trezesc cu obstacole umane in fata, nu o calc. In zile cu trafic normal, de multe ori sunt cocalarul care circula doar cu 2-3 blana, si depasesc peste tot pe unde am loc, dar fara sa uit de pericole, sau de pericolul la care ii expun pe ceilalti.
4. Nu posed masina care sa "stie drift", si nu prea imi place sa-mi uzez masina frecvent, pentru cocalareala. Mai pisc frana de mana indiferent cu ce masina sunt, dar asta pentru ca am un stil de sofat cu apucaturi agresive. Nu-mi sta in fire insa sa ies din casa noaptea doar pentru a desena cu cauciucurile intr-un loc public. Ies la plimbari, dar datu-n parcare nu e genul meu; doar iarna pe gheata, dar si atunci ma plictisesc destul de repede.
5. Nu prea. As fi de acord cu asprirea sanctiunilor pentru alte tipuri de incalcari ale legii, cum ar fi anularea dreptului de a obtine permis de conducere pentru idiotii care fac mai multe accidente din vina lor, prin abateri grave.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mergi inutil de tare in oras. 3 ani nu inseamna nimic, 30 de ani in spatele volanului inseamna ceva.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

3 ani statistic vorbind, in raport cu accidentele. Stiu ca nu ma numesc sofer cu experienta, simt si eu asta.
30 de ani pot fi mai rai decat astia 3 ai mei. De ce? Merg des cu soferi trecuti de 50 de ani, si in traficul de azi sunt egali cu blondele. Fie ca au condus zi de zi, ocazional, au doar B-ul sau C+E. Putini pot conduce calumea, in traficul nostru.
Pare ca merg inutil, dar cand stau cuminte, indiferent de oras, observ ca se merge in 'turma' cu 80-90 in multe zone. Deci nu cred ca-s cel mai rau.
Ce-i drept, cand ma aflu in alte judete, fara sa stiu pe unde merg, ma trezesc ca alerg sportiv, in comparatie cu soferii de acolo.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De la 90 mai opresti masina cum o mai opresti, la peste 100 e foarte greu de oprit. Nici stabilitatea nu mai e aceeasi peste 100, daca tragi brusc de volan poti sa te si rastorni. Cu alte cuvinte, daca apare un obstacol neprevazut sau pe care pur si simplu se intampla sa nu-l vezi (ca nu esti robot, esti om si faci greseli) poti produce accidente foarte grave.
Legat de soferii peste 50 de ani, cred ca te referi la aia de Dacia 1310 cu basca-n cap. Majoritatea soferilor peste 50 de ani merg de rup si nici nu produc accidente. La fiecare accident auzi aceeasi placa : ''pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile de drum si a lipsei de experienta...''
Nu exista sofer in deplinatatea functiilor psihice, auditive, vizuale si motorii care sa aiba 30 de ani de experienta la volan in spate si sa conduca ca o cizma. Poate vrei sa zici ca n-au toti reflexe ca in tinerete.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu numai ca nu mai au reflexe. Pur si simplu se pierd. Nu cred ca imi trebuie anii lor de soferie, ca sa trec de la mers constant la franare/redresare, in cel mai scurt timp. Eu merg cu destui soferi batrani, si nu se compara la atentie cu mine, si cu prietenii mei care mai stiu soferie. Babacii nu mai au nici finete in manevre, dexteritate la ocolit gropi de ex. Cand pune un babac telefonul la ureche, merge in zig-zag, incet, nu se poate concentra la nimic, devine incurca-trafic, si nici macar la telefon nu e coerent.
Am un prieten super-talentat la volan (campion Karting, fiu de sofer de tir), care din primele luni de permis facea drumuri cu mine noaptea, si peste 1000km intr-o calatorie prin tara. Opream doar pentru wc, o gustare si cat sa treaca celalalt la volan. Pana pe la viteze de 100km/h lasa volanul chiar de tot, si vira cu genunchiul fara pic de greseala. Am lucrat in schimburi si pe un taxi (metoda pirat practicata, inchiriezi masina cu licenta taxi si iti faci bani), si n-a zgariat macar o janta, in vreo 40. 000km, cati a facut in cateva luni.
Cand merg cu un nene mai in varsta, se misca greoi, cum spuneam daca altceva ii distrage atentia nu se mai poate concentra absolut deloc la mersul masinii (de ex apar oameni pe o trecere de pietoni, se blocheaza o perioada, dupa care frana podea).
De asta-s mai linistit cu soferii tineri, atat timp cat nu sunt lipsiti de tehnica.
Am si un prieten care crede ca e sofer, dar n-a stat pe langa nici unul, si n-are tehnica deloc. Nu mentine cuplul in viraje, cand il apuca sa dea cate o talpa trece razant pe langa masini care ies din parcare, zboara peste treceri... Dar are deja un accident in trecut + iesiri in decor fara daune, sau momente in care a pierdut controlul. Cand ii functioneaza creierul normal, e mult mai "prudent" si mai corect (dpdv legal) decat mine.
Cat despre oprirea la peste 100: sunt masini in care ramai fara aer la franare (Astra H, Golf 4 cu discuri pe spate + jante aliaj late de fabrica).
Iar cu rasturnatul... Nici macar in 1310, care are suspensia originala inalta, moale + cauciucuri de iarna 155/80/R13 nu mi se pare ca s-ar putea rasturna pe drept, la franare de pe la 100km/h. Se lasa botul foarte mult, dar merge drept; poate daca ar prinde pietris la o roata si s-ar rasuci din lipsa ABS-ului ar mai avea sanse de rasturnare, dar fara o bordura nu cred c-o pot pune pe cupola. Si cu aia abia prind 120-130 pe drept, in oras merg sub 100. Cam pe la 70-80 pe drum liber e ok cu ea.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Inseamna ca n-ai mers pana acum cu niciun sofer adevarat.
P.S: Volanu nu se lasa din mana si nu se controleaza cu genunchii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Eu zic ca am mers cu destui. Chiar am studiat stilul multor soferi, de cand eram puradel.
Taica-miu e trecut de 50, permis din armata C+E, nici un eveniment in palmares, dar nu-mi place cum merge. Merge prudent, nu trage de masina si "nu iroseste benzina".
De cand am luat permisul i-am depasit mediile de uzura a consumabilelor la aceeasi masina, in raport cu numarul de km, iar consumul la el era 7.5 extraurban, la mine e cel mult 6%, cu mersul meu "haotic".
Mie nu mi-a placut sa fac nimic "ca la carte", pentru ca am gasit intotdeauna metode mai potrivite pentru cazurile mele. Nici macar meseria nu mi-o fac ca la carte, aleg tot timpul cale de mijloc.
Asta nu inseamna ca bat cuie in loc sa sudez; In loc sa topesc sarma cu autogenul ca babacii, sa ard toata tabla + protectia sa anticoroziva, am preferat sa adaptez sudura cu electrod pentru a suda tabla. Dupa carte nu se face asa ceva, practic eu topesc aceeasi sarma ca si la autogen, si decalesc tabla doar pe o zona de 1cm, unde sudez. Autogenul arde si deformeaza tabla pe zone de la 5cm in sus, in fuctie de priceperea pe care o poseda carpaciul.
Daca respectam meseria din carti, si pe babacii ei (carpaci de Dacii), acum ma chinuiam si eu sa invat sudura oxiacetilenica, ca 'asa trebuie', daca vreau sa fiu tinichigiu auto.
Si la vopsit, alta mancare de peste; Babacii "cu experienta" nu fac diferenta intre un grund de dat pe-o sudura din podea, ce urmeaza a fi terosonata, si fuller-ul care se da pe elementele exterioare, ce poate fi finisat pentru vopsire. Iar aia din service, invata pe la diverse cursuri sa slefuiasca cat mai fin, pentru "luciu perfect". Uita insa scopul slefuirii la pregatirea pentru vopsire a unei caroserii, si o dau in polish, inainte de a aplica vopseaua. Vopsea pe suprafata slefuita mai fin de P600 = vopsea care nu adera. In 2-3 ani de ploaie se ia vopseaua lor data la cuptor, de parca ar fi autocolant.
Si uite de asta nu imi place mie sa copii pe nimeni, sau sa tin prejudecati de "e batran, stie ce face". Realitatea e tot timpul undeva la mijloc, fiecare are dreptatea lui.
Meserias esti cand stii ce faci, nu cand faci ce ti se spune. Asa zic ca e si cu soferia; Unul care face un drum pana la mare in 2 zile, ca a respectat toate indicatoarele puse de drumarii beti, sau invartite de vandalisti, nu prea e sofer, cel putin nu in Rrumanie.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Meserias esti cand iesi cu o duba de 3, 5 tone din cartierul Tineretului sau Colentina fara s-o zgarai, mers pe stradute intre blocuri ca sa faci livrari, restul e cancan. Daca chiar vrei sa stii ce inseamna soferia adevarata, vino in Bucurestiwinking
P.S: Aici gasesti taximetristi mai batrani de 50 de ani care nu conduc absolut deloc cum zici tu, ba din contra... Si pe buna dreptate, fac sute de km pe zi intr-un trafic infernal (eu de exemplu sunt mai putin obosit dupa un drum pe sosea de 500 km decat dupa 100 km in Bucuresti pe trafic de zi). Daca nici aia nu-s meseriasi atunci nimeni nu mai e.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Bucurestiul e alta mancare de peste. E adevarat, taximetristii de acolo sigur sunt soferi. Dar alti barbati de 50 de ani, care sunt doar soferii familiei, sunt de multe ori mai periculosi decat pustanii ca mine.
Iar cu mersul in trafic in ore de varf... Eu imi bagam piciorul. Cand eram la liceu si aveam permis, masina mea + benzina din cand in cand, preferam mersul pe jos dimineata. Pe jos faceam 10 minute, incalzindu-ma de la miscare. Cu masina faceam 7-10, din care 5 ii stateam intr-o intersectie care dimineata se blocheaza. Plus ca abia la destinatie aveam ceva-ceva caldurica in masina. Mergeam uneori pe jos inapoi, cand era traficul lejer, intr-o ora libera, si mi-o aduceam la liceu, sa am cu ce ma plimba dupa ore.
In orasele mari, de multe ori am ales sa merg cu trenul, chiar cu pierdere dpdv material, ca sa n-am grija masinii in aglomeratie. Daca as locui in Bucuresti ori n-as avea masina, ori as tine-o bibelou de parcare/garaj/curte, sa ies cu ea duminica. Nu-s stresat in trafic, da mi-e mai bine fara el.

| IzvorulDeIntelepciune explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu locuiesc in Bucuresti si am masina, merg zilnic cu tot felul de masini, poate d-aia am cu totu alt mod de a privi lucrurile cand vine vorba de viteza si obstacole. Aici nu exista sa iesi in trafic fara sa-ti taie 100 de insi fata la mustata (sau tu altora), aici vizibilitatea la trecerile de pietoni e aproape nula (masini parcate peste tot, inclusiv langa treceri), aici banda 1 nu mai exista (in schimb s-a transformat linia de tranvai in banda suplimentara), aici e raiul gropilor si a craterelor (e imposibil sa le eviti pe toate oricat de sofer ai fi) aici se merge doar in acceleratie si frana si se schimba seturile de placute precum ciorapii.
Recunosc ca e posibil sa ma fi inselat cand am comparat soferii cu experienta din alte parti ale tarii cu soferii cu experienta de aici. Aici nu-ti poti permite sa-ti perzi reflexele.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

1- nu ma omor prea mult cu viteza, dar asta nu inseamna ca pe autostrada o sa circul cu 50 la ora laughing
2- cine stie ce au in minte.
3-nu am inca masina, asa ca nu stiu cum voi conduce, probabil voi respecta regulile
4- aia sunt "jmecherii", atat au iq nu au pretentii
5-poate asa se mai scapam de atatea accidente. crede-ma ce am putut sa vad lunile asstea pe youtube, e idiotenie curata. 80%din accidente sunt din cauza ca le e lene sa se uita in oglinda inainte sa faca o curba sau sa depaseasca. de viteza numai zic.