De obicei, metroul este unisens, iar schimbarea de macaz se face la capăt de linie, la depou.
Nu există o rețea prea bine dezvoltată de metrou ca să existe acest risc. Și, chiar și în străinătate nu se prea auzit de accidente de metrou prin ciocnirea de o altă garnitură.
Iar, referitor la trenul de suprafață, da acolo există riscuri de ciocnire frontală sau între 2 trenuri, unul staționat, altul venind din spate, dar acolo este vorba de eroare umană din partea dispeceratului.
Totul este monitorizat gps la metrouri, pentru simplul fapt ca sunt foarte foarte rapide, ca sa nu existe catastrofe, au monitorizate instant fiecare metrou in parte. In caz de ceva instant se anunta prin statii si se opresc in orice loc ar fi in momentul ala.
"acum 6 minute | dge18 a răspuns:
Totul este monitorizat gps la metrouri"
esti tare, cand ti-a mers tie GPS-ul ultima oara SUB pamant?
in general trenurile se pot ciocni numai la capete, in rest, dat fiind ca fiecare are o directie clara, nu se pot ciocni decat daca cineva face o greseala crasa si nu opreste circulatia in caz ca un tren are probleme
Si eu m-am intrebat asta, cand pun frane bruste si apoi vezi pe linia de langa trecand alt metrou. Cred ca daca schimba unu gresit macazul, se pot ciocni.
Macazul e doar la capat de linie, pana acolo se merge doar intr-un sens.
anonim_4396 întreabă: