Eu giratoriile le iau cu 3º daca sunt mai mici le iau cu 2º dar cu 5º faci accident nimeni nu cred ca ar face asa ceva ori e nebun de legat ori are ceva cu viteza. Deci sa iti explic la viteze acum daca merg cu 5º eu nu reduc la 4º, pun punctul mort si masina merge prin inerta ceea ce se reduce putin din consumul carburantului si nu iti strici cutia de viteze. Eu ascult motorul el vb cand conduci masina cand esti 2º sa zicem si accelerezi motorul zice baga 3º auzi revolutiile si atunci schimbi viteza, sper ca ai inteles. de la vreo 40 de km bag 4º de la 70 bag 5º restul le schimb dupa glasul motorului
Pana la ce viteza trebuie sa franezi? Pana ajungi la viteza dorita, scopul este nu sa ajungi intr-o anumita treapta de viteza, ci la o viteza corespunzatoare sectorului de drum pe care te deplasezi. Cu timpul vei corela corect si treapta de viteza fara sa stai pe ganduri, pana atunci retine doar ca viteza I este folosita EXCLUSIV pentru plecarea de pe loc.
Tot cu timpul vei invata singur in ce treapta de viteza trebuie sa iei fiecare curba, in functie de viteza de deplasare si de raza curbei, pana atunci sfatul meu este sa folosesti viteza a II-a in giratorii si in intersectiile la 90 de grade.
Si revin cu precizarea ca nimeni nu s-a nascut invatat, iar soferia se invata prin practica ZILNICA. Cine conduce doar in weekend, nu poate ajunge altceva decat sofer de weekend...
Poti sa nu citesti raspunsul lui iceman. E aberant sa economisesti 30 g de benzina si sa mergi fara frana de motor mai ales pe carosabil umed.Masina pe liber nu se lasa nici in parcare.
Sa incercam sa le explicam pe rand.Valori exacte nu iti pot da pentru ca acestea difera de la masina la masina, motor, combustibil, cuplu, cp.
Deci vitezele in principiu la drum lung le schimb (crescator) la turatii mai mari decat in oras pe la 3000 3500(depinde de masina). Viteza 1 e doar pentru plecarea de pe loc am rezolvat-o cu ea.
In zona montana ai sa te descurci din instinct cu vitezele cand ai sa vezi ca nu mai trage motorul ii vei da o treapta inferioara pana vezi ca viteza este ideala pentru urcat.La munte ai multe serpentine e bine sa intri cu viteza a 3-a sau daca e curba la 180 grade ii dai cu a2a si un sfat daca iei curbe stranse cu viteza mai mare incearca sa te si apleci un pic pe partea in care tragi volanul pentru ca sa nu te arunce inertia si sa pierzi controlu volanului in caz ca te plictisesti si muti pe stilu sportiv
Larix, cand masina se parcheaza nu e obligatoriu sa pui in viteza in 1º sau masalier chiar daca sunt persoane care o fac, nici la scoala de soferi nu mi-a zis ca trebuie sa o pun asa. De aceea exista frana de mana doar nimeni nu o va rupe sau o va fura.
Nu prea imi dau seama ce vrei sa spui.Hai sa-ti dau eu niste exemple :
-daca de exemplu esti cu a 5-a si ai 80 la ora si trebuie sa reduci pana la 30-40, bagi a 3-a. E cam greu de explicat pentru ca difera si de masina.
-daca tu ai 80 si trebuie sa reduci pana la 20, calci ambreiajul si frana, iar dupa ce ai redus, bagi a 2-a.
-iar daca de exemplu esti cu 80 si incepi sa urci (ca ziceai ca mergi la munte), schimba in viteza in care turometrul sa stea cam la 2000-2200 turatii. Atunci motorul se "simte" bine si nu are un consum mare.
Sper a te-am ajutat, dar nici tu nu ai dat prea multe detalii