Va face fata dar nu pentru mult timp.
O baterie simpla va avea o durata de viata mai scazuta fata de una care este Start-Stop.
Bateria simpla va fi mult mai solicitata, motiv pentru care exista posibilitatea ca aceasta se se strice prematur.
Si mie imi trebuie AGM SAU EFB?
EFB cred, AGM e de masini hibrid.
Astept raspuns. Msk
Cauti pe siteul producatorului bateriei dupa cod si afli tehnologia. Probabil scrie si in cartea masinii ce tip de baterie trebuie sa pui.
Poti pune oricare din ele, ambele sunt pentru start/stop.
Doar ca AGM-ul e ceva mai bun fata de EFB, din ce stiu rezista mai bine la descarcari.
Multumesc!
Multumesc!
Nicușor, daca ai o baterie AGM sau alta tehnologie dar pentru o mașină stop-start, poți să-i montezi chiar și o baterie normala daca nu-i folosești sistemul. Adică pentru cei care in momentul in care pornesc mașina, apăsă butonul sa dezactiveze rahatul ăla de stop-start.
Posibil să prindă o uzura ceva mai ridicata datorita modului de încărcare al mașinii.
Mașinile clasice aveau o tensiune cuprinsa intre 14.2V -13.8V. în funcție de cât este de încărcată. Unele mașini, la temperaturi foarte scăzute pleacă pentru o perioada destul de scurta cu 14.7V.
Mașinile cu tehnologie stop-start, incarca mai ciudat. Ai să vezi in mers că dacă nu ai farurile aprinse sau consumatori puternici, uneori scade tensiunea in instalație la 12V.Nu pentru durata mare dar o tine și așa. Culmea, este o tensiune mai mică decât cea a bateriei în condiții normale(12.6V-12.8V).
Dar în rest am văzut că incarca cu tensiuni cuprinse intre 14.6V-14.8V. Rareori ajunge la 15V.
Deci are tensiune mai mare de încărcare.
Dar nu ar fi o tragedie asta pentru o baterie clasica... De ce spun asta? Pentru că o baterie clasica demontata de pe mașină și pusă pe un redresor clasic(traf, punte redresoare și atât) fara asistenta electronică, tensiunea la bornele bateriei in timpul încercării va ajunge la 15.7V respectiv 16.5V. In funcție de baterie fiecare se oprește între acele valori.Deci...rezista și la tensiuni de 15V fara sa fie distrusă. Oricum, tensiunile de 15V, nu vor fi atinse prea des pe mașinile stop-start.
Eu am baterie AGM(este bateria originala a mașinii), are doar 3 ani și deja face figuri. Nu folosesc sistemul inutil stop-start.
Cel mai sigur nu am sa plătesc triplu pe o baterie AGM, îmi cumpăr una normală și am terminat nebunia
Mai sunt acele mașini care verifică codul bateriei. Asta sunt de prin grupul vag daca nu mă înșel. Acolo, este posibil sa fi nevoit să montezi o alta baterie înainte de a decupla bornele de pe bateria ta, deoarece în felul ăsta, mașina nu are de unde să știe că i-am fost schimbată bateria. Dar și așa, acele mașini sunt ciudate. Exact cum sunt imprimantele. Le încarci cartușul dar ele spun că nu ai tuș. Codul introdus are o perioada de valabilitate. Chiar daca piesa este buna, ei spun că trebuie să o schimbi. Cineva de la un service de renume, mi-a spus sa schimb bateria la 2 ani chiar daca este buna. Fiecare cu păsăricile lui...
Salut.Am un stepway de 0.9 start-stop. Am avut un acumulator EFB 60Ah si l-am inlocuit cu unu clasic de 62Ah deoarece nu folosesc functia star-stop. Din cate observ legat de incarcare, incarca doar cu pozitia aprinsa s-au in frana de motor cu viteza peste 50k/h si incarcarea uneori ajunge pentru cateva secunde si la 15vdar nu trece peste. Fara consumatori ajunge sa scada chiar si la 12v dar uneori mai fluctueaza 12, 6-13, 5 si rareori 14, 5 si asta probabil de la player, stop pe frana uneori sau ventilatia din habitaclu.Probabil ca daca acumulatorul este plin, alternatorul nu mai baga curent in baterie(asa o fi generatia asta de auto)Acuma nu stiu ce sa fac! sa schim acumulatorul cu unul EFB care este tot pe acid sau sa-l las asa.Tu l-ai schimbat cu unu clasic? Cum se comporta?
Nu. Invers da. Sunt baterii speciale pentru acest sistem, exista chiar 2 tehnologii. Arunca un ochi aici:
http://www.rombat.ro/ro/home/
Dar nu vad niciun motiv sa nu o inlocuiesti cu o baterie cu aceleasi caracteristici chiar de la alt producator.