Masina sh:
te intalnesti cu vanzatorul, verifici masina, faci un test drive.
daca totul e ok faci un contract de vanzare-cumparare, ii dai omului bani si el iti da actele masinii: certificat, asigurare, cartea de identitate a vehiculului + dovada ca are taxa de timbru platita(daca e cazul).
odata ce ai toate actele incepi procedura de inmatriculare, mergi la primarie sa o treci pe numele tau odata ce vanzatorul iti da fisa lui fiscala care atesta ca el a scos-o de la primarie de pe numele lui.
iti faci un RCA pe numele tau
ii faci identificarea la RAR (trebuie sa verifici legea, cred ca s-a scos sau se scoate acest pas pentru masinile inmatriculate in RO deja)
platesti taxa de timbru daca e cazul
cu tot dosarul asta + taxele de inmatriculare si de certificat te duci la politie unde o inmatriculezi
pentru masina noua.
te duci la dealer, primesti oferta.
Daca masina e pe stoc la dealer o iei imediat ce platesti (avans + restul banilor sau avans + aprobarea creditului, sau toti banii odata... depinde cum ai banii).
Daca masina e la comanda platesti probabil un avans apoi astepti 1-2-3-4 luni sa vina si platesti restul depinde cum te intelegi cu dealer ul.
Odata ce iesi cu masina pe poarta dealerului urmezi aceeasi pasi ca si la masina sh, mai putin partea cu RAR
Masina noua :
- Daca masina este deja pe stoc, semnezi contractul si platesti factura. In doua zile poti ridica masina de la reprezentanta (timp in care trebuie sa-i faci RCA-ul si eventual CASCO). Iesi pe poarta cu numere rosii.
- Daca masina nu este pe stoc trebuie sa faci comanda. Platesti un avans care difera de la reprezentanta la reprezentanta si cu doua zile inainte sa ridici masina platesti restul de bani. De aici incolo procedezi exact la fel.