| energia a întrebat:

O întrebare/dilemă pentru cunoscători.

Instructorul auto, mi-a spus că în momentul în care plec de pe loc, calc ambreiajul și schimb în treapta 1 (până aici sunt de acord cu el). Însă, mi-a reproșat de nenumărate ori că las piciorul de pe ambreiaj în treapta 1 și așa ceva nu este normal deoarece nu este o treaptă de mers. Însă, o lăsam pentru a schimba în secunda 2 în treapta a doua, turându-se oricum repede.
A spus că trebuie să țin ambreiajul ridicat (dar nu de tot) chiar și în treapta 1, iar când vreau să o schimb în a doua, calc ambreiajul de tot și schimb în următoarea viteză.

Am întrebat pe cunoscuți și mi-au spus că în acest fel se poate arde ambreiajul, ceea ce mi se pare și mie logic.
Aici, chiar n-ar trebui să fie loc de interpretări și păreri multiple...

Cum este okay?

9 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Si eu fac la fel cum zice instructorul. In 1a nu ridic niciodată complet ambreiajul

| Liviu a răspuns (pentru suntserios):

Ma gandesc ca o fi benzina, altfe nu vad rostu sa ii spuna asta la un disel, hm?

| sierra1 a răspuns:

Eu zic să-l asculți, doar e instructorul tău

| Liviu a răspuns:

Nu ai inteles bine, te asigur.Ce a vrut el sa spuna, poate nu a stiut sa explice, sau nu ai inteles tu.A vrut sa spuna ca treapta 1 nu este pentru mers, este doar pentru pornit de pe loc.Cum ai trecut de 12 13 14 15 km / ora schimbi in a 2. Si in plus el cred ca s-a referit ca dai drumu prea repede la ambreiaj, si probabil se aude un 'uruit la motor'. In rest, daca mai ai intrebari, intreaba-ma, si iti voi raspunde eu happy Probabil faci scoala pe benzina si de asta ti-a zis sa nu ridici de tot picioru de pe ambreiaj, e putin ma dificil, dar nu imposibil, faci pe benzina, nu?

| energia explică (pentru Liviu):

Da, este pe benzină.
Oricum, aș vrea să fac și pe diesel pentru a mă obișnui cu ambele. Da, mi-a spus că am tendința de a scăpa repede de ambreaj fără rost. Problema este că nu explică cum trebuie și nu are destulă răbdare. Am înțeles prea bine ce a vrut să spună deoarece a tot insistat pe acest subiect. Am înțeles de la o altă persoană că dacă ambreajul este destul de uzat, trebuie ridicat destul de mult pentru a porni (fiind
și cazul meu). Dacă era pertinent în tot ceea ce zice și nu abera peste sibidcrt, nu mai ajungeam în situația în care să pun la îndoială ce zice.

| Liviu a răspuns (pentru energia):

Benzina trebuie accelerata ca sa porneasca de pe loc. Diselul il conduce oricine, doar ridici ambreiaju fara acceleratie si porneste de pe loc.In cazu meu crede-ma, am facut juma de an pe disel scoala(atat m-a dus scoala de soferi, am picat sala o data) si dupa mi-am luat masina pe benzina.Deci am tampit cat am stat sa invat sa conduc iar.E diferenta intre benzina si disel de la cer la pamant. Diselul il tii din ambreiaj in panta, pe cand benzina trebuie frana de mana, sau sa stii f bine masina sa nu o iei la vale. Oricum in timp le inveti. Daca stii sa conduci benzina, va fi floare la ureche diselu.Cunosc soferi batrani care au condus doar disel, si pe benzina nu se descurca deloc.Mai greu la parcare la benzina pentru ca trebuie sa folosesti si ambreiaju si acceleratia.La disel e mai usor ca e nevoie doar de o pedala sa mergi usor.

| Teodora0407 a răspuns (pentru energia):

Si eu tot asa am invatat acum 10 ani, cand esti in viteza 1 nu ridici piciorul de tot de pe abreaj!

| ibaal a răspuns:

Forfecarea aia trebuie facuta imediat ce simti masina ca o ia de pe loc. Pana in 2000 de turatii.
Schimbi a doua ca sa prinzi demaraj, altfel turezi motorul aiurea.
Ridici usor de pe ambreaj si apesi pe acceleratie cand schimbi happy
Simti masina, daca trepideaza, ca sa nu "moara" motoru', apesi ambreajul

| Daniel323 a răspuns:

S-a facut instructor deoarece nu era bun de nimic altceva.
Pana isi da lumea seama ca nu este bun nici de instructor.