anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

O întrebare pentru cei cunoscători în domeniul mecanicii:

Este adevărat că atunci când stai la semafor de exemplu, este indicat să lași schimbătorul de viteze pe liber, nu pe treapta 1 și să nu ții ambreiajul apăsat?

11 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Normal ca este indicat sa nu tii ambreiajul apasat... Salvezi viata discului de ambreiaj

| sierra1 a răspuns:

Un ambreaj cu cuplaj perfect reglat decuplează in totalitate cutia de motor, fără uzură chiar dacă e in treapta 1

| Frank51 a răspuns:

Este de preferat dar nu obligatoriu, viața ambreiajului va fi la fel de îndelungată.

| wildthing a răspuns:

Da, e foarte adevarat. Cu cat tii ambreiajul mai putin apasat, cu atat viata lui va fi mai lunga. Spunea cineva aici ca sa nu-ti faci griji, pentru ca oricum e consumabil si asa e, e consumabil, doar ca pentru a schimba discul de ambreiaj, trebuie sa separi cutia de viteze de motor, ceea ce e o lucrare majora si iti doresti sa o intarzii cat mai mult posibil.winking

| dinaprilie a răspuns:

Nu te preocupa prea tare. Si daca il lasi la liber 100% din timp fata de probabil 80% din timp acum, ambreiajul este un consumabil. Fa ce crezi tu ca este bine pentru tine ca sa conduci ok.

| anonim_4396 explică (pentru dinaprilie):

Pentru mine e ok oricum...doar că durează încă puțin dacă mai bag și în viteză. Și oamenii sunt foarte grăbiți în trafic, dacă ai observat...

| dinaprilie a răspuns (pentru anonim_4396):

Da, stiu de pe vremea cand inca mai conduceam prin Bucuresti 100+ km pe zi, n e s w si nu taxi sau curier.

| DaniTDCI a răspuns:

Ii prelungesti durata de exploatare daca faci asta, nu e recomandat sa astepti la semafor cu pedala de ambreiaj calcata, daca imi aduc aminte e si intrebare in chestionarele auto cu asa ceva.

| Gligore2000 a răspuns:

Este o legenda metropolitana care circula pe cale orala printre cei care inca n-au inteles cum functioneaza un ambreiaj.
Cand este apasata pedala de ambreiaj discul de ambreiaj este departat de volanta si nu atinge nimic,nu se roteste nu are cum sa se uzeze.
Este solicitat in schimb rulmentul de presiune, dar un rulment care se roteste doar cand tii pedala de ambreiaj apasata are viata mai lunga decat masina.
Se strica si el mai rar dar din alte cauze, erori de montaj, infiltratii de apa, praf de la disc etc.

| Gligore2000 a răspuns:

Stiu mai multe persoane care au facut scoala de soferi prin alte tari si recomandarea era sa stea la semafor sau stop cu masina pregatita de plecare, adica pe treapta 1.

| CelCareRamaneInUrma a răspuns:

Cred ca da, pentru ca il lasi sa se ''odihneasca'' sau sa il uzezi mai putin, nu stiu sigur