Si la RWD ai control, in caz de derapaj poti redresa mult mai usor RWD decat FWD care parca e haotic.
LFSPlayer: propulsia e periculoasa daca nu ai experienta sau nu stii sa conduci.Cand e orice altceva in afara de asfalt uscat trebuie sa fii mai atent si sa eviti miscarile bruste in special la viteze mari. Daca mai si reduci viteza e perfect.E obligatoriu sa ai mereu anvelope bune, in special iarna.Alt dezavantaj ar fi atunci cand dai cu spatele in rampa spre exemplu la un garaj.Chiar si cu fata e usor problematic.Recomand masinile RWD cu distributia greutatii buna.La BMW la toate modelele distributia greutatii este 50/50 sau 51/49 ori 52/48. Si nu am avut stres cu niciunul le care l-am condus.La Benz, CLS are distributia greutatii 56/44 si iarna unul nici din benzinarie nu a putut iesi din cauza ghetii combinata cu putina zapada.Culmea modlele mai vechi se descurcau perfect.
Insa RWD are si multe avantaje.
Chiar am intalnit acuma doua saptamani un bmw care nu putea sa urce o panta cu cauciucuri de iarna pe zapada, si eu cu opel am oprit in panta si am pornit imediat fata de bmw care nu putea sa o controleze
Sa o luam cu inceputul. Tractiunea e doar pe fata, pe spate e propulsie.
si da sunt mai sigure masinile cu tractiune pentru ca ai control asupra rotilor care pun puterea pe asfalt
Deci pentru un incepator este recomandata o masina cu tractiune fata? dar daca am una cu propulsie, si am anvelope bune, incetinesc in curbe, etc, trebuie sa ma tem inca?
Da, te temi cu BMW cu anvelope super + mers atent. Cu seria 5 din 2002, benzinar, pe drum acoperit cu zapada si antiderapant, unde celelalte masini circulau normal (60km/h pe drept, 30km/h pe serpentine), a inceput sa se invarta din senin, intr-o serpentina pe care o luase chiar incet si bine, soferul.
Eram 3 soferi in masina, si toti am fost de acord ca BMW-ul e pentru sinucigasi. Pur si simplu a inceput sa se invarta, n-a bruscat-o, n-avea viteza, nu accelera.
Da, e recomandata tractiunea fata pentru incepatori.Ce masina cu propulsie ai? Are ESP, Abs etc? Zi-mi aici sau in privat si te sfatuiesc eu ce sa faci.Sanatate!
Nu am nici-o masina, eu am dat un exemplu daca as avea o masina cu propulsie si toate in regula etc, sunt incepator in d-astea si acum stiu unde sa ma orientez.
Ia-ti fwd sau 4x4 atunci.
Si la RWD ai control, in caz de derapaj poti redresa mult mai usor RWD decat FWD care parca e haotic.
LFSPlayer: propulsia e periculoasa daca nu ai experienta sau nu stii sa conduci.Cand e orice altceva in afara de asfalt uscat trebuie sa fii mai atent si sa eviti miscarile bruste in special la viteze mari. Daca mai si reduci viteza e perfect.E obligatoriu sa ai mereu anvelope bune, in special iarna.Alt dezavantaj ar fi atunci cand dai cu spatele in rampa spre exemplu la un garaj.Chiar si cu fata e usor problematic.Recomand masinile RWD cu distributia greutatii buna.La BMW la toate modelele distributia greutatii este 50/50 sau 51/49 ori 52/48. Si nu am avut stres cu niciunul le care l-am condus.La Benz, CLS are distributia greutatii 56/44 si iarna unul nici din benzinarie nu a putut iesi din cauza ghetii combinata cu putina zapada.Culmea modlele mai vechi se descurcau perfect.
Insa RWD are si multe avantaje.
Cele cu tractiunea pe fata sunt subviratoare si sunt mai usor de controlat in curbe, cele cu tractiunea pe puntea din spate sunt supraviratoare si in curbe la viteze mari apare tendinta de a derapa cu spatele spre exterior(adica in sant)
E mult mai periculos un BMW pe curbe. Nu neaparat din cauza ca e RWD, ci din cauza ca e o masina prost gandita la capitolul aderenta. Toate BMW-urile pe care le-am condus pana acum se comportau de parca ar avea setari de drift, desi toate aveau suspensia originala. Cauciucuri late + suspensie relativ rigida + cuplu motor puternic = caca aderenta, o rupe imediat. Din cauza asta, daca nu te porti bland cu acceleratia in viraje, sau pe carosabil alunecos, pierde aderenta urgent si incepe sa faca piruete. Cele FWD trag in directia in care invarti de volan. Ca urmare, te poti arunca pe viraje ca turbatul cu ele, daca puterea motorului e suficienta, te trage incotro invarti volanul, daca ai ceva experienta si stii sa-i previi balansul si sa-i apreciezi aderenta pe care te poti baza.
De asta, un A4 pe viraje e mult mai sigur decat un BMW.
Cea mai buna este insa tractiunea integrala, fata de FWD e si mai sigura, ca n-ai probleme de aderenta mai deloc. La FWD se poate intampla sa nu prinzi aderenta cu fata, sau s-o rupi din cauza puterii prea mari, si sa pierzi controlul. 4WD-ul n-are cum sa piarda aderenta la toate cele 4 roti odata, ca urmare tot in directia in care tii volanul sa duce, chiar daca intra in derapaj.