| Antonies a întrebat:

O masina sechond cati km ar trebui sa aiba la bord sa stii ca iei una bunicica sa zic asa?

Răspuns Câştigător
| OldSoul a răspuns:

Poate sa aiba masina si 50. 000km, degeaba te uiti la ei, in realitate pot fi 500. 000km.
Daca nu ai acte doveditoare, nu ai nici o garantie ca acei km sunt reali.
Garantie ca acei km sunt reali ai atunci cand aduci masina si primesi cu ea acte, de exemplu TUV daca e din Germania, sau Car Pass daca e din Belgia.
Kilometrajul nu mai este de mult o garantie ca masina pe care o iei este sau nu buna.
Kilometrajul se poate da inapoi, si aici, oarecum de vina e tot Romanul.
El vrea masina din Germania, o vrea ieftina, cu dotari, sa fie si imaculata si km sub 200.000, ca a auzit de undeva, ca daca au peste 300. 000km deja are probleme, asta la o masina peste 15 ani, eh, asa ceva nu se poate.
Dar din "fericire", exista samsari, care iti vand iluzia pe care o doresti la un pret pe masura. Nimic nu e gratis, ei bine, asa si aici.
Daca ai cumpara masina necosmetizata ai da un pret mult mai mic pe ea, dar avand in vedere ca toti se uita la aspect, acea masina ramane nevanduta, vine intermediarul, o cumpara, ii ofera aspect comercial, si o vinde mai departe la o suma mai mare, cat se merite efortul.
Asa ajunge o masina zgariata/sifonata, cu 350.000 km la bord sa se vanda la 250. 000km, si desigur revopsita, cu motorul spalat, pentru ca Romanul, vrea masina curata, ca aia din afara nu au praf care sa se puna pe motor, masinile la ei merg prin aer si nu se pot zgaria sau lovii in parcare.(Sper ca intelegi dramatizarea).
Eh, sa revenim, ti-ai gasit masina, arata bine, si estetic si la km, o cumperi.
Tu esti mandru de achizitie, esti mandu ca ai km putini, dar timpul trece, mai faci 30. 000km si o sa vezi ca incep sa cedeze piese, tu zici ca e clar, ca motorul la 280. 000km deja e pe duca, ca 300. 000km deja sunt exagerati de multi, si ca e gata, nu trebuie sa mai iei masina cu atati km, cand de fapt masina aia in realitate are aproape 400. 000km si e normal sa mai trebuiasca schimbate unele piese.
Si uite asa, tu, Roman naiv, esti dezamagit ca masina ta iti face probleme la 280. 000km, (esti dezamagit ca te-a lasat motorul la 300. 000km cand el in realitate poate are 600.000)te plangi pe ici, pe colo, sa invete si altii din greselile tale, ca la km aia ai probleme, ceilalti fiind necunoscatori incep si ei sa creada ca 300. 000km deja sunt multi, si cauta si cer din nou masina cu km mai putini, si aici revenim de unde am plecat si repetam povestea.
Am gustat aceasta "poveste" pe pielea mea, am luat o masina cu km putini, dar din ce mi-am dat eu seama in bord erau mai putin de jumate din cat avea cu adevarat. Si in ciuda acestui aspect nu am avut probleme cu ea cat timp am pastrat-o, si aici ma refer la cativa ani.
La fel am luat masini cu km mult mai putini care se comportau mai prost decat o masina cu mai multi km.
Si desigur, am avut si o masina care desi se apropia de 300. 000km se comporta mult mai bine decat majoritatea masinilor care aveau 200. 000km.
Asta este, cu kilometrajul e un joc de noroc. Poti sa-ti cumperi o masina cu 500.000 si sa nu ai nici o problema, sau sa cumperi una cu 200.000 si sa ai de investit bani seriosi.
Pana la urma poti sa cumperi o masina cu 800. 000km, la o prima impresie sa te sperii ca are multi km, dar masina aia poate avea motorul schimbat acum 100. 000km.
O masina poate avea 400. 000km si sa nu ai nevoie sa bagi un ban in ea, asta ca fostul proprietar a schimbat tot ce a fost nevoie la ea, sau poti lua o masina la 200. 000km cand se poate ca o parte din piese sa nu fi fost schimbate vreodata si sa inceapa sa-ti pice si sa fii nevoit sa le schimbi tu.
Asta e, motoarele duc multi km, dar celelalte piese, mai cedeaza, e normal, totul tine de noroc, si cum norocul ti-l faci cu mana ta, asa e si in cazul de fata norocul consta in modul in care a fost intretinuta masina.
In concluzie e aproape imposibil sa gasesti o masina de peste 10-15 ani cu vopsea originala, fara imperfectiuni, si cu 200. 000km la bord, si la un pret si mic.
In afara, o masina diesel cel mai adesea face cam 20. 000km pe an, asta din ce am observat eu, dar precizez asta cel putin la Audi/VW.
Acum desigur, exista si masini cu km mult mai putini si adevarati, dar sa nu crezi ca vei gasi acea masina in tara, la pretul "pietei" o asemenea masina e mai scumpa in afara cu cateva mii bune fata de o masina de acelasi gen, dar cu mult mai multi km, deci obligat va fi mai scumpa si in tara.
Si inca un aspect, o masina cu km mai putini la un pret ieftin, poate inseamna ca masina respectiva a fost avariata, si din acest motiv nu a fost folosita atat de des.

In concluzie, cel mai bine ai pune pret pe o verificare amanuntita a masinii si nu pe "numere" sau aspect, si cand spun verificare ma refer la verificare in adevaratul sens al cuvantului, asta e cam cea mai mare garantie pe care o poti avea cand cumperi o masina.

| Bloondy a răspuns (pentru OldSoul):

Sunt de acord cu multe din spusele tale, chiar foarte de acord cu tine dar totusi te contrazic la unele aspecte. cum ar fi prezenta estetica, care vad ca tu nu pui foarte mare valoare pe ea, si iti zic ca chiar conteaza foarte mult, o prezenta estetica buna sau foarte buna poate indica doua lucruri, 1 ori acea masina a fost foarte ingrijita de proprietar, s-a pus mult suflet in ea si de acea arata bine si o masina ingrijita trebuie sa arate neaparat estetic BINE, sau 2 acea masina a fost pregatita estetic bine pentru vanzare si doar atat.
Dar spune-mi tu mie ce iti zice tie o masina murdara? cu butoane lipsa? cu pavilion patat? iti indica mai mare incredere? iti zice ca proprietarul a avut grija de ea?
Sigur, nimeni nu spune neaparat ca o masina cu aspect vizual bun e o masina technic buna, dar o masina technic buna sigur trebuie sa arate bine si vizual, pentru ca eu sunt sigur ca daca tii la o masina si ai grija sa fie in stare optima sau chiar perfecta tehnic, ti la ea si vizual, corect?

| OldSoul a răspuns (pentru Bloondy):

Logica mea e simpla, mai degraba iau o masina usor avariata, merg cu ea si o fac la un profesionist sa iasa bine, si cel putin asa stiu ce a avut masina, in timp ce daca o iau gata facuta nu stiu cat de grav a fost avariata inainte, si nici nu stiu cat de bine a fost refacuta. Multi din cei ce fac masinile pentru vanzare nu pun pret pe calitatea lucrarilor, si asa ajungi sa observi dupa ceva timp ca-ti sare vopseaua, ca-ti crapa chit-ul, ca apare rugina.

Uite caz, masina zgariata din fata pana in spate pe o latetala, cu 1000 € sub pretul pietei, investit 200€ in vopsit toata laterala, ramai cu 800€ in buzunar, care ii investesti in ce vrei tu. Cum e mai bine? Sa dai cu 1000€ si o iei gata cosmetizata, dar sa nu stii ce a avut masina inainte, si sa mai si repari ca e facuta prost si cand te uiti mai bine se vede, sau sa o iei mai ieftin si o faci tu unde vrei cat de bine vrei?
Iar pe partea mecanica era impecabila. E simplu, proprietarul a pretuit masina, dar i-a fost agatata masina in parcare, el a ales sa nu mai inveateasca alti bani, acolo fiind preturile mai ridicate la astfel de lucrari, asa ca a ales sa pastreze banii si sa vanda masina.

Cat despre butoane lipsa, nu am vazut niciodata o asemenea masina in cel mai rau caz butoane sterse, dar niciodata lipsa.

| Bloondy a răspuns (pentru OldSoul):

Da asa e

7 răspunsuri:
ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Kilometrii sunt doar unul dintre criterii. Una e sa iei o masina cu 100 000 km facuti in Romania, pe drumuri desfundate si vai mama lor si alta e sa iei o masina cu 100 000 km facuti pe autostrazi, in Germania. Daca masina are multi kilometri, dar este la primul proprietar, care mai e si o persoana foarte in varsta, l-ai apucat pe D-zeu de-un picior.
Sunt foarte multe criterii dupa care alegi o masina second hand.

| Violleta2022 a răspuns:

Pana la 50. 000km!

| aXy99 a răspuns:

Depinde si ce masina e, cat de bine e intretinuta, cat vrei sa dai pe ea etc.

| Bloondy a răspuns:

Salut, meseria mea de zi cu zi sunt masinile, vand/cumpar, ce pot sa iti spun e ca chiar nu conteaza deloc km la o masina sau cati proprietari a avut, de curant am cumparat un Suv marac GWM din 2008 are la bord 79.000 km, 1 singur prorietar si crede-ma e intr-o stare foarte proasta, de fel am cumparat si un Ford Probe din 97 pe care ma gandesc sa il restaurez, fordul a trecut de 1mill de km si sunt al 4 lea prorietar si crede-ma ca e intr-o stare mult mai buna ca Suv-ul, deci ce conteaza cu adeavarat la o masina second e stare in care e in momentul achizitionarii, daca vrei zi-mi marca si modelul pe care intentionezi sa il achizitionezi si te ajut in continuare si un sfat prietenesc pe care il asculti doar daca vrei desigur, nu iti lua DIESEL!