Nu. Difera de la masina la masina, de la sistem de franare, la sistem de franare, tractiunea masinii, greutatea, raportul puntilor, etc. In general ceea ce ai spus este ok dar nu la toate masinile!
Ai gandit corect.Din aceeasi cauza franele care actioneaza rotile anterioare sunt mult mai puternice decat cele pe spate.Iar majoritatea masinilor inclusiv Dacia 1300, au un dispozitiv care dozeaza franarea pe rotile posterioare in functie de greutatea pe puntea spate.
Din cauza transferului de greutate spate fata in timpul franarii, franele anterioare sunt cele mai solicitate indiferent de tipul masinii sau al sistemului de franare.
Da, eu cred ca e adevarat ce ai spus, cu sau fara Abs, daca mai ai si motorul turat si nedecuplat, plus frana pe spate buna, e normal sa se blocheze spatele, mai ales ca la o franare mai brusca tinde putin sa se ridice de spate. Dar, in mod paradoxal, tocmai repartitorul rotilor spate ar trebui sa "slabeasca" frana pe spate cand greutatea e mica. Deci... ar putea fi repartitorul blocat, si da, se poate cum zici tu.
Salut, pai daca apesi pedala de frana fara sa apesi abreiajul ti se va opri motorul in momentul in care ai 'calcat' bine frana. Ca si alunecare a rotilor stai linistit deoarece in ziua de astazi toate masinile au ABS( Anti block system), Abs-ul in momentul in care calci frana distribuie forta de franare in mod egal la toate rotiile vehiculului, mai mult in momentul in care la o masina cu ABS bruschezi pedala de frana (la viteza mare), rotiile nu se opresc brusc, ci treptat asigurand astfel o franare eficienta.
Depinde de masina unele masini gen 4 x 4 au frana pe cele 4 roti cele normale au frana de picior pe rotile din fata si frana de mana rotile din spate.