Golf 1.4 e 16V, cam deloc fiabil. Cea mai intalnita varianta e cea de 75cp, abia se taraie, si consuma ulei in draci. Mai este una de 101cp, aia se conduce misto, dar fiabilitatea e tot acolo. Golf 1.6 este SR, dar alea sunt primele modele, nu prea gasesti, ala e un motor bun, dar cam papacios la benzina. Cel mai intalnit motor e 1.6 16V de 105cp, se conduce usor, unele consuma ulei, si la fiabilitate e cam la fel de prost ca si 1.4 16V. Fata de 1.4, insa, e mai echilibrat in raport cu caroseria, si mai gasesti din loc in loc, cate una cu mai putini km, care merge bine. Oricum, la condus se simte de maxim 80cp, aia 105cp nu sunt justificati nicaieri. Mai este 1.6 FSI, ala am inteles ca e fiabil, si consuma putin.
Astra G 1.4 nu-mi aduc aminte sa fi condus, dar probabil e motorul Ecotec intalnit si pe Tigra, de 90cp. Trage ok, dar pentru Astra G e ideal 1.6, pe care il gasim in doua variante, 1.6 8V, fiabil si destul de economic, sau 1.6 16V, o "racheta".
La costul pieselor sunt tot pe acolo. Eu as merge pe Astra, pentru ca are in plus fata de Golf:
-spatiu/confort in scaune (Golf e inghesuit)
-stabilitate
-motoare mai bune pe benzina.
Deci Opel Astra 1.6 Caravan, cu 8 sau 16 valve pare varianta cea mai buna? As fi foarte incantat daca as gasi un model cu toate cele 4 geamuri electrice, cilmatronic sau ac, comenzi volan si interior ok, plus ca as avea si portbagajul si spatiul destil mari. As fi multumit si cu varianta hatchback, iar din ce am observat pe piata, preturile sunt mai mici la Astra decat la Golf 4.
Da, Astra 1.6 16V ar fi ideala. Cele 16V sunt de obicei si mai dotate. 4x geamuri electrice e un moft cam mare, eu zic sa te limitezi la cele de pe fata; doar Volkswagen le facea pe toate, chestie inutila, mai ales daca ai si AC.
Preturile la unele Astra G pe benzina sunt mai mari decat la Golf 4, pentru ca Golfurile au in majoritate motoarele 1.4 16V si 1.6 16V, pe cand Astrele au motoarele foarte reusite.
O varianta buna e si Opel Vectra B 1.6 16V, de alea gasesti multe, insa e caroseria ceva mai grea, motorul munceste mai mult, iar drept urmare, multe sunt uzate, si consuma ulei. In schimb, consuma putina benzina.
Ce alta masina mi-ai recomanda, dar la fel ca si Golf-ul si Astra sa aiba geamuri electrice, aer si sa fie spatioasa? Nu prea imi plac masinile inchesuite.
Atunci nu ti-ar place Golful, nu e deloc spatios, la scaune.
Ford Focus 1.8 diesel e o masina mare si foarte spatioasa, motoarele sunt la fel de bune ca si 1.9 TDI de la Volkswagen.
Mai recomand si Renault Clio, e destul de inghesuit, dar unul sedan, are totusi 5 locuri si portbagaj maricel. Renault Megane e ceva mai mare, foarte confortabil (ca si Focus, de altfel).
Un Focus 1 sau Megane 2, sunt niste super-masini, fata de Astra si Golf, datorita confortului.
Focus ti-l recomand diesel de 1.8, ca e masina destul de greoaie, dar Megane poate fi si 1.6 16V, se descurca ok si e foarte silentioasa.
Fordurile in general au multe optiuni disponibile, fiind niste masini mai 'batoase', Megane-ul e chiar plin de dotari, pana si pornirea e pe buton start/stop.
Fordul e mai de familie, Megane, fiind o masina futurista pentru vremea ei, se 'pupa' foarte bine cu plimbarile de oras ale unui tanar. Noaptea ma fascineaza luminitele din Megane, masinile frantuzesti au un aer aparte. La fel e si Peugeot.
Nu stiu daca este bine sa aleg diesel deoarece intretinerea costa cam mult si nu fac atat de multe drumuri incat sa imi fie necesar un astfel de motor. As prefera un motorizare pe benzina de 1.4 sau 1.6 pentru ca nu sunt taxele foarte mari, intretinerea nu costa nici ea foarte mult, si cum spuneam, masina este imi este necesara pentru drumurile pe care le fac mai mult in zonele de tara, dar si plimbari prin oras ( nu foarte multe ). Deci. dintre toate astea, care crezi ca ar fi cea mai potrivita pentru mine, in conditiile in care mi-as dori cateva dotari, sa fie spatioasa si usor de intretinut?
Opel Astra 1.6 16V sau Renault Megane 1.6 16V.
Astra e cea mai simpla, si ieftina.
Megane e o masina complicata, cu piesele scumpe, deci poate sa nu fie usor de intretinut.
Alta masina, break, sedan sau hatchback. ieftina de intretinut care ar mai fi?
Nu mai stiu altele.
Pot sa-ti recomand Fiat in general, dar nu le cunosc in amanunt.
Miturile scoase de 'ciobanii de oras' cum ca nu sunt fiabile, sunt false, insa sunt masini cam usoare. Punto/Albea, cel putin, m-au speriat, poti sa le modelezi caroseria si cu patentul... In schimb stau bine cu protectia anticoroziva.
Un break pe care il recomand, si mi l-as cumpara si eu, ar fi Logan MCV 1, motorizarea 1.6 mpi. Singurul inconvenient e consumul, ar cam fi necesara o instalatie GPL. In rest, e mult mai misto decat Loganul berlina, are suspensia mult mai buna, si motorul e potent, fiabil si deloc pretentios.
Pana la urma cred ca o sa raman tot la varianta Golf 4 variant sau Opel Astra G caravan sau hatchback, eventual cu motor de 1.6. pentru ca, potrivit calculelor mele, astea 2 masini se incadreaza in bugetul meu si imi plac amandoua. Fiat-ul nu prea imi place cum arata, iar Renault-ul e cam scump de intretinut ( la fel si Ford-ul ).
Te asigur ca nu sunt piesele atat de scumpe cum spun toti!
Si nu se compara dotarile de pe Megane cu alea de pe astra sau golf, sunt mult mai aparte.si plus de asta Megane-ul consuma mai putin.
Megane-ul are si un design aparte.mai frumos, pe cand. daca iei golf o sa ai nevoie de gps ca sa iti gasesti masina ....pentru ca toti au golf!
Cu spune mecanicul meu, Reno-ul are piese putin mai scumpe decat vw, dar dupa ce ai facut revizia la un Reno, nu mai ai treaba, benzina si chef de condus.
Lubeniță38900 întreabă: