Adica un motor aspirat non-turbo de 1.4 dezvolta in jur de 75 CP, asta la 1.4 turbo are 170 de CP, regula de baza si mecanic si fizic si cum o mai vrei spune ca atunci cand storci putere multa dintr-o cilindree mica motorul nu va fi fiabil in timp, iar internele au de suferit uzura mai rapid!
Sa luam un exemplu un motor de 3000 cm3 cu 200 de CP duce mult mai mult in timp ca si km ca si rezistenta a pieselor decat un motor de 2000 cm3 si 280 CP, de ce oare? Puterea asta nu este data de angrenajele care costitutie motorul? daca ele sunt fortate si forjate nu se uzeaza oare ele mai repede? nu incepe acel motor "obosit" sa manance ulei?
1.4 e o cilindree mica din care s-a stors puterea echivalenta a unui motor diesel turbo de 2000 cm3 sa zicem, poate fi el rezistent? cu toate reviziile si schimburile la zi?
E bataie de joc, nu mas risca deloc. Mai misto e un boxer motor 2.0 de 200CP benzina, fi atent https://www.youtube.com/watch?v=4oV8gAcf_no&t=269s
Nu te contrazic, sunt de acord ca sunt mai puțin fiabile decât motoarele mai mari cu mai putini cai. Dar totodată logica mea zice că au folosit materiale mai rezistente care cresc fiabilitatea ca să egaleze cel puțin cu motoarele mari. Dacă nu egal, sa zicem un 5% mai puțin fiabil, și tot mi se pare decent, e un compromis ok. Ideea e că toate motoarele astea tsi tfsi fsi mănâncă ulei, și tind să cred că nu din cauza că sunt supraalimentate.