Cand mergi pe drum rau de la tara mergi cu o viteza mai mica si nu schimbi vitezele intruna, la oras cu trecerile de pietoni si semafoare consumul e mai mare pentru ca schimbi vitezele mai des si fluxul de carburant se mareste.
O masina normala(adica pe banzina sau motorina)consuma pe asfalt mult mai putin decat pe ulitele satelor deoarece acolo trebuie sa adaptezi si viteza dar si sa fi cu ochi in 4 pentru a vedea eventualele cratere/gropi existente in drum
sper ca te-am putut ajuta
Consumul este discutabil depinde si de alti factori cum ar fi:
1)Cat de bine si corect sunt umflate pneurile(cauciucuriile).
2) Cat de tocite sau noi sunt
3) Cate persoane se afla in masina
4) Ce monitorizare e masina motorina sau benzina (clar motorina consuma mai putin)
5) Teoretic pe asflat ar trebui sa consume mai putin, este mult mai buna aderenta fata de cauciucuri.
6) Cam orice masina consumul minim il obtii la 80-90 la ora in ultima treapta.
Acum depinde si ce masina...
Ca idee pe asfalt obtii cel mai mic consum, la viteze cat mai apropiate de 80-90km/h, insa nu in oras. Si pe un drum de tara se poate obtine un consum mic, daca masina in cauza este diesel. Motoarele diesel au cuplu mare la turatie joasa, iar din cauza asta se pot deplasa cu viteza mica fara sa fie accelerate macar, consuma ca si cum ar sta pornite pe loc. Daca ar fi sa comparam mersul in oras cu cel incet, pe drum de tara, in oras va fi consumul mai mare, datorita schimbarii dese a directiei si a vitezei, opririlor bruste si a demarajelor destul de rapide din aglomeratie. Teoretic, de cate ori calcam pedala de frana irosim combustibilul folosit pentru a ne pune in miscare; mersul economic implica si folosirea cat mai eficienta a inertiei.
Nu depinde nimic! Pe un drum de țară mașina va consuma mai mult că de obicei că pe un drum de țară nu poți atinge o viteză optimă și mai puțin probabil să o poți menține acolo. Mașina va opune rezistentă la fiecare hop/gruapă întâlnită și asta înseamnă combustibil mai mult ca de obicei. Poți experimenta teoria asta prin simblu fapt, incearcă să dai un având mașini folosind accelerația până la 20km/h pe asfalt și lasă să vezi cât se duce și fă același lucru și pe drum de țară și ai să vezi diferenta.
theROOcKsTArr întreabă:
theROOcKsTArr întreabă: