Vetileaza gazele din iteriorul bateriei.Bateria are in interior un electrolit, adica un lichid sa-i zicem asa, care constie si apa.Atunci cand bateria se incarca sau descarca apa din acel lichid este descompusa in H siO2 ca urmare se creeaza o mica presiune, astfel ca aceste gaze ies afara prin axcel furtunas.Dar nu te gandi ca ies gaze la balamuc, chestia aia e insesizabila, deci tu nu ai cum simti ca iese ceva pe acel furtunas.Este pus acolo ca si siguranta,sa vetileze aceste gaze daca se produc si sa nu se creeze presiune in bateria, presiune ce a r putea afecta bateria.
Bine ca sunt bataerii care sunt capsate, care nu au nici un fel de ventilare, pentru ca nu au nevoie de asa ceva, alea au alt gen de electrolit, au gel sau mai stiu eu ce alte substate.Folosesti acel furtunas, ai grija ca la capete au niste chestii sa nu le rupi, deeci daca bateria are ventilare conectezi acel furtunas original, daca bateria nu are atunci las furtul ala acolo, nu te incurca cu nimic.
Pentru evacuarea gazelor din baterie si protectia la flacara a interiorului bateriei.