Eu nu am facut asta niciodata nici nu m-a tentat pentru ca stiu ca jantele din comert aftermarket sunt ciurucuri fabricate prin china sau taiwan si daca un set de jante pe 18 inch OEM costa sa zicem 2500 euro unele aftermarket sunt 1000 euro deci calitate nu?
Eu in talon am voie o anumita marime la anevelope si jante pe 16 sau 18, eu merg pe cele de 18 si ma joc cu ele de cate ori vreau le schimb culoarea, nu pun aftermarket ca dau 4000 de lei degeaba pe ceva de cacao care la prima bordura sarita se crapa :)
Asa ca te sfatuiesc sa iei fie OEM fie ceva aftermarket cu certificat si de producator marca, si aici se aplica principiul cat mai scumpa janta cat mai bun este produsul.
Cat despre omologarea RAR la linkul de mai jos, iar mai safe este sa suni la RAR sa intrebi, sa ceri informatii si lamuriri-cum se face etc, oricum vei avea nevoie de o programare :
https://www.semdays.ro/cat-costa-omologarea-jantelor-la-rar/
Preturile difera de la judet la judet de la RAR la RAR
Daca ai Casco vorbeste si cu cei de la asigurari sa stii in cazul unui eveniment rutier ce este de facut cu jantele pe care vrei sa la omologhezi la RAR, desi odata trecute cele noi in carte nu vor mai fi probleme.
Si inca ceva bravo tie ca esti o persoana responsabila, nu ca toti ghertoii astia care isi "tuneaza" epavele cu sigle Nike si tot felul de nebunii, au alte anvelope, alte jante, becuri, ledulete, plastice, chinezarii ordinare RICERI!
Atat am putut ajuta :)
Daca ai foaia de la reprezentanta, iar in baza de date la care are acces RAR se confirma dimensiunile scrise acolo, nu se mai face nici un test, se trec anvelopele direct.
Totusi trebuie sa mergi cu masina, sa verifice seriile, cel putin.