Frâna de motor oprește injecția de combustibil, consumul instant fiind zero, comparativ cu consumul de relanti(0.7l/h). Folosirea frânei de motor nu provoacă uzură accelerată.
Intre timp am aflat ca la viteza mare daca realizezi frana de motor strica motorul in timp, aplicabil in general la camioane si tiruri. Deci frana de motor daca lasi in treapta initiala in care te aflai sa zicem la coborarea pante fara a o modifica e ok dar nu introducerea intentionata intr o treapta inferioara pentru realizarea franei de motor.
Pentru economie se folosește frana de motor, nicidecum decuplarea din treapta de viteza. De altfel, decuplarea din treapta se face doar cand masina sta pe loc, in mers este nerecomandata, din mai multe motive.
Frana de motor nu provoacă o uzura semnificativa a motorului, ci doar uzura lui normala, cauzata de funcționarea in sine.
In primul rand nu e deloc recomandabil sa cobori cu mașina scoasă din viteza ca nu mai ai control asupra ei. Consumul este zero doar in frana de motor.
Folosirea franei de motor intr-o treapta superioara, reduce consumul. Adica dai de exemplu a 5-a la 60km/h la vale, nu prea face frana de motor (nu te incetineste), dar motorul merge fara injectie. E bun si pentru recircularea gazelor, daca faci asta la calatorii lungi, nu prea mai raman reziduri prin EGR si admisie.
Uzura accentuata nu prea se face in frana de motor, e sarcina mica, iar uleiul circula la fel de bine ca atunci cand accelerezi.