| Claudiu1009 a întrebat:

Pornire grea la un BMW E46 2.0TDI 136HP, menționez că nu am niciun martor aprins în Bord. Care ar fi cauza?

8 răspunsuri:
ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Frig, motorina de proasta calitate.
Unele masini diesel au in bord, un martor in forma de spirala, care se aprinde cand pui contactul. Cand se stinge, invartesti cheia mai departe si porneste motorul. Motorina devine vascoasa la ger si are nevoie sa fie putin incalzita ca sa se lichefieze.
Probabil, masina ta e mai veche si de-aia nu-ti apare martorul. Sistemul, insa, exista.

| relian a răspuns (pentru ardnaxur1961):

Omu s-a referit ca nu are lumini la bord aprinse cu probleme.Ce spui tu de spirala aia, ala este un idicator nu o problema.
Cand acea lumina cu spirala se stinge inseamna ca poti porni motoru, acea spirala is de fapt bujiile de la diesel care incalzeste aerul, sau ce o incalzi si dupa ce se stinge inseamna ca e gata.

| darrio2007 a răspuns:

Timpul rece.

| relian a răspuns:

Nu auzi ce spun unia pe aici,porneste greu ca e cazan laughing probabil daca masina este veche si diesel,iarna aerul cat si motorina sunt reci,ca urmare sa aplici aceiasi forta sa comprimi amestecu pentru a face explozie este mai greu decat atunci cand este cald,adica amestecul ala ia foc mai greu,iar daca mai exista si ceva uzura la segmenti mai pierde ceva compresie si pe acolo,de aici pornirea aia mai grea si lipsa martorilor care sa indice ca ar fi o problema.

Dar din cate stiu masinile diesel au bujii, alea incalzesc aerul, iar pornirea se poate face normal. Dara cu depinde si cat de frig este afara, vorba cuiva poate depinde si de calitatea motorinei, poate mai are si ceva apa in ea, de aia porneste mai greu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

E de la frig. Sa mai masori incarcarea bateriei din cand in cand si sa mergi cu masina ca sa ii faci incarcare corespunzatoare sa nu ajungi sa o pui pe redresor ca aia nu mai e baterie buna, in timp ii scade durata de viata.

Nu stiu daca practica asta e foarte corecta, dar un prieten mi-a aratat ce sa fac iarna cand vreau sa pornesc masina.
Pun contactul de vreo 2 ori fara sa pornesc.
O data cateva secunde, apoi inchid, a doua oara la fel cateva secunde si iar inchid,
A treia oara pun contactul si pornesc.
Am remarcat ca functioneaza, porneste la sfertul ala de cheie. Practica asta se face pentru a da putin timp bujiilor sa se incalzeasca mai ales iarna cand mai da cate un inghet. La diesel nu ai asa mari probleme cu bateria si pornirea iarna, la benzina e mai greu.

| relian a răspuns (pentru anonim_4396):

Poate ai vrut sa spui invers,la diesel ai problema cu bateria si pronirea iarna nu la cele pe benzina laughing la alea pe benzina ce problema sa ai,benzina este,scanteie este deci aia ia foc vrei nu vrei,frig sau cald ia foc,o aprinde scanteia laughing pe cand la disel motorina aia rece, aerul rece, sa faca explozie e nitel mai greu decat vara.
Dar masinile diesel au si alea bujii, care incalzesc aerul, asa porneste normal.
Bujiile alea de la diesel pentru asta sunt.cel putin eu asa stiu, poate gresesc.

| anonim_4396 a răspuns (pentru relian):

Da ai dreptate am inversat borcanale. Merci.

| Queiros1906 a răspuns:

Ai bagat prea mult NOS si l ai infundat