| nikoleta93 a întrebat:

Pot spala motorul unei masini cu apa de la robinet? are ceva daca il spal? se poate defecta ceva? e vb de un iveco daily, dau fundita :*

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Operatiunea de spalare a motorului este riscanta. Nu stii niciodata pe unde poate ajunge - pe la senzori, prin bobina de inductie, prin relee. Oricata grija ai avea, tot o poti pati, iar urmarile pot fi costisitoare. Eu mi-am spalat o singura data motorul, a intrat putina apa la o bujie, de unde a dat o scanteie aiurea, care si-a gasit salasul exact in senzorul de pozitie al axului cu came. Costul distractiei: 320 RON, plus o zi pierduta.
@Iceman - simpatic ca de obicei. Cum iti poate trece prin cap ca omul vrea sa isi spele pistoanele?

5 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Eu cred ca poti dar nu este indicat sa o faci! Mai bine te duci intr-o spalatorie si se rezolva!

| mgtow a răspuns:

Nu e bine, pentru ca odata ce se va usca incepe sa apara rugina, pistoanele nu vor merge bine si asa moare motorul. Niciodata nu se spala un motor de masina doar ii se schimba uleiul, daca il speri pe exterior e bine sa ii dai cu apa pe presiune (e un fel de aspirator) si nu are nimic daca e apa, adaugi putin detergent sa curete bine.

| a1doru a răspuns:

Salut cristi. daca e diesel,il poti spala fara grija delcoului, dar ai grije sa nu fie motorul prea cald. sfatul meu este sa-l speli la o spalatorie auto, sau sa-ti cumperi un kracher pentru ca presiunea de la robinet nu e suficienta pentru a curata motorul in toate punctele greu accesibile.nu-mi trebuie fundita*

| Sofer a răspuns:

Nu e recomandat sa spelii motorul. Il poti defecta aparand erori in bord.

| perfinox a răspuns:

Se poate spala motorul fara probleme, chiar si la o spalatorie, dar mai bine il faci tu acasa,trebuie sa fie rece indiferent de situatie, acoperi calculatorul, scoti borna de la baterie, si ai grija sa nu dai prea multa apa la bobina si la alternator, dai cu solutie de spalat motorul, il bagi intr-un pulverizator gen Clin pentru geamuri, sau se poate si cu triumf (solutie de aragaz), acoperi tot ce este sub capota cu solutie, lasi 5 minute, 10 minute (triumf), apoi clatesti usor cu furtunul, dupa iei o carpa care absoarbe bine si il stergi, apoi dai cu spray de contacte( indeparteaza apa, si curata contactele), lasi capota deschisa vreo cateva ore, indicat este sa fie o zi insorita, apoi dai o cheie si il lasi pornit vreo 10 min si iese impecabil, nu este nici un risc la partea electrica daca stii ce sa acoperi si unde nu acoperi dupa sa sufli cu aer sau sa dai cu spray de contacte, nu sunt nici chiar asa sensibile componentele electronice, plus ca au protectie la mufe, dar conteaza si cat de atent lucreaza proprietarul, daca dai ca ciobanul cu apa si dai cu jet pe motorul incins si nu esti atent normal ca o pui pe butuci.