Prima sonda ca de fapt se numeste senzor mai exact oxigen senzor(lambda0 se afla la orice masina indiferent de brand in fata catalizatorului sau la intrare in catalizator.catalizatorul este partea care se afla intre cei 2 senzori.Omenii numesc ambii senzori oxigen senzor insa numai primul cel dinatea catalizatorul este de fapt oxigen senzor sau lambda cum spui.Al 2lea senzor citeste de fapt altceva.Senzorul asta lambda citeste oxigenul din gazele arse si daca nu ma insel oxigenul de afara ajutind in felul asta computerul masini sa stie cum sa faca amestecul de benzina cu are.De ex daca in gazele arse se afla prea mult oxigen inseamna ca amestecul a fost sarac in benzina si ca urmare computerul masinii regleaza cantitatea de are si benzina conform cu informatiile primite.aL 2-lea senzor citeste de fapt temperatura gazelor si arata daca catalizatorul isi face treaba ori nu si da informatia catre computerul masinii.Deci la orice masina LAMBDA SE AFLA IN FATA ORI CHIAR LA INTRARE IN CATALIZATOR. Daca ai cod si spune oxigen senzor asta inseamna ca primul senzor este defect. Daca ai cod care spune catalitic converter bla bla atunci ai catalizatorul dus sau senzorul care citeste catalicul este dus.
Stanmariusvasile întreabă: