Nope. La fizica, la legile frecarii, am invatat ca frecarea nu depinde de suprafata de contact, in ciuda parerii majoritatii.
In schimb pe noroi si pe zapada afanata, o roata mai ingusta va patrunde mai adanc, deci va ajunge mai aproape de suprafata aderenta, in timp ce una lata efectiv va pluti deasupra. Imagineaza-ti un bat de schi, varful acestuia patrunde usor prin zapada, suprafata de contact fiind foarte mica, in schimb discul de la capatul lui va intra foarte putin, suprafata mult mai mare a acestuia impiedicandu-l sa se afunde.
Cele mai inguste (165) vor avea o aderenta mai buna pe zapada afanata. Cele mai late (185) vor arata mai bine pe masina. Ambele fiind recomandate de producator, poti alege linistit dupa pofta inimii. Eu as merge pe raportul pret/calitate.
Nope. La fizica, la legile frecarii, am invatat ca frecarea nu depinde de suprafata de contact, in ciuda parerii majoritatii.
In schimb pe noroi si pe zapada afanata, o roata mai ingusta va patrunde mai adanc, deci va ajunge mai aproape de suprafata aderenta, in timp ce una lata efectiv va pluti deasupra. Imagineaza-ti un bat de schi, varful acestuia patrunde usor prin zapada, suprafata de contact fiind foarte mica, in schimb discul de la capatul lui va intra foarte putin, suprafata mult mai mare a acestuia impiedicandu-l sa se afunde.