Prima data trebuie sa elimini ipotezele mai simple. Banuiesc ca in instalatie ai antigel si nu apa, deci putem elimina din start formarea unui dop de gheata peste noapte.
Sigur este faptul ca lichidul de racire nu isi face circuitul, asta ar explica ambele simptome. Cauzele pot fi multiple, ca sa mai reducem din ele spune-ne despre ce masina este vorba si verifica la ce temperatura a apei incepe sa se incalzeasca radiatorul. Modelul masinii ne va spune daca pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie sau de o alta curea, iar temperatura la care incepe sa se incalzeasca radiatorul este temperatura la care deschide termostatul, in cazul in care nu este blocat.
Vascocuplajul singur nu poate fi, decat in combinatie cu alte probleme, altfel nu ar avea motive sa nu incalzeasca habitaclul. El poate fi diagnosticat foarte simplu, daca temperatura apei se apropie de 100 gr.C, radiatorul este incins iar ventilatorul nu porneste, atunci probabil acolo este problema. Ai verificat la ce temperatura incepe sa se incalzeasca radiatorul?
Garnitura de chiulasa ciupita duce de obicei si la pierderi de lichid, nu o excludem insa, dar trebuie sa pornesti de la simplu spre complex.
Eu unul nu ma pricep la BMW-uri, stii cumva daca pompa de apa este angrenata de cureaua de distributie?
Da, poate fi in cel mai bun caz, garnitura de chiuloasa, asa am patit si eu, am dus-o la mecanic mi-a zis ca e garnitura, a schimbat-o si acum merge fff bine! Sigur e garnitura de chiuloasa!
Bafta
Masina este un BMW E36 316 m43 din 1994. mie imi e frica sa nu fie garnitura de chiuloasa ciupita. ar fi bine sa fie termostatul sau vascocuplajul.