anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Pun si eu o intrebare din simpla curiozitate. Se poate modifica ceva la un motor de 1.4 16v benzina punandu-i turbo si intercoler si ce modificari mai trebuie urcandul de la 75 cp la 110-120 cp? Pe caroserie cu pricina incape si un 3.2 motor.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, in principiu poti pune turbina pe un asemenea motor, si se va comporta ok. Cred ca ai castiga puterea aia.
Acum conteaza insa cat rezista piesele interne ale motorului, mai exact pistoanele, bielele, etc.
Poti pune o turbina pe motorul 'stock', modificand doar galeriile, dar nu poti baga presiune mare pe admisie, ca risti sa cedeze piesele interne. In plus, presiune mare pe admisie inseamna si mult aer, asa ca ai nevoie si de injectoare care baga mai multa benzina. Insa cum spuneam, poti incepe cu un kit turbo pe motorul stock.
Dar daca e sa o luam logic, probabil vrei sa faci treaba asta pe un Golf 4 1.4 16V, motor destul de firav. Nu renteaza sa investesti in turbo si nebunii pe motorul ala, cand poti cumpara direct un motor 1.8T cu tot cu transmisie, si ai din start putere enorma, fara riscuri, ca absolut tot (planetare, ambreaj, cutie, pistoane, biele, etc) e facut sa reziste pe la 200cp, sau cat au motoarele alea, si sunt facute sa se monteze pe Golf 4.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu ma gandeam sa fac modificarea asta doar ma interesa daca iasa ceva din el sau ramane stock. Nu e foarte uzat are doar 170.000 km reali acest 1.4.
Macar la 90 cp daca se poate ajunge adaugandu-i turbo si daca rezista motorul. Inteleg ca la 1.8T se poate mari cu mult peste 200cp am vazut si pe site mobile.de anunturi cu golf 4 1.8T avand chiar si peste 400 cp.
Nu stiu daca merita sa ii schimb motorul cu 1.8 si cutia sau direct masina.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

Cel mai bine este sa cumperi un A4 model b5, cu motorul 1.8T. E o adevarata 'racheta', si stabila, si sigura de ceva. Golf e prea simplu pentru motoare puternice, nu prea poti lua curbe cu viteza, ca are suspensia mediocra, similara cu a Matizului.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Da am observat asta.da inca e ok.Dar viitoarea masina numai vreau un vw. Un opel vectra 2005 1.9 cdti 150 cp dupa astea ma mai uit. Sunt motoare rezistente? Si ce masini mai recomanzi ca stabilitate cu consumuri ok (si diesel si benzina) cateva variante.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

E foarte ok motorul ala cdti de 150cp. S-a pus si pe Alfa Romeo, unde avea soft de 180cp. Foarte puternic, si rezistent.
Masini foarte stabile sunt Fordurile (Focus si Mondeo), dar au unele motorizari cu probleme, cum ar fi 2.0 TDCI. Nu le cunosc foarte bine, si nu ma incanta, ca piesele lor sunt scumpe, si manopera complicata.
Megane e o 'racheta' buna, daca iti permiti una cu motorizare puternica.
Acum depinde ce cauti, ca variante sunt foarte multe. Eu daca mi-as permite, as vrea de exemplu un E270 CDI, mi se pare genul de masina care iti ofera tot: lux, siguranta, putere. Si nu e exagerat de scumpa la intretinere, problema consta in taxe; platesti si peste 500e anual, doar pe asigurare si impozit. In plus, masini premium precum E-klasse, seria 5, Alfa Romeo 159 si altele, au preturi mari inclusiv la cauciucuri, ca sunt majoritatea pe 18-19. Si daca te dai sportiv cu ele, le rozi repede, si uite cum mai zboara cate 2000-3000 lei anual, pentru cate un set de gume de vara de calitate.

4 răspunsuri: