Passat B6 e o porcarie de masina. Fata de versiunile anterioare, nu e limuzina decat la aspect si dimensiuni. Are defecte calitative, fiabilitate prea mica, tinuta de drum proasta.
As alege chiar si Megane 2006 in locul unui B6, Fluence-ul nu il cunosc, dar oricum, Renault face masini mult mai bune.
Spre deosebire de colegul, eu am pus kuru in multe masini, iar daca dintre VW si Renault, unul are probleme de fiabilitate si confort, nu e Renault, te asigur.
VW (si nemtii, in general), fac niste masini sobre. Scaune foarte tari, mai exact. Renault e exact opusul.
Apoi, la fiabilitate... Pe Passat B6 ai motorizari pomp-duse (diesel), 1.9 e ok dar are nevoie de revizii complicate la sub 200. 000km (volanta, injectoare), alt diesel accesibil este 2.0 TDI, care are grave probleme, de la consum constant de ulei, pana la turbine si injectoare care te lasa in drum. Si la 1.9 TDI pomp-duse 'pusca' turbina brusc, dar la 200. 000km-300. 000km, si dupa ce o schimbi, nu mai ai treaba o perioada.
Revenind la Renault, ai dieseluri dci mult superioare chiar si motoarelor din prezent de la VW, care sunt cu injectie common-rail depasita de mult de francezi, cu emisii mai mari decat norma in care sunt omologate.
Lumea e tentata sa spuna Volkswagen, din necunostinta de cauza, si mai ales, din snobism. In realitate, producatori precum Renault, Ford sau Opel, au masini mult mai reusite decat "volzvagin" asta, idealul oricarui taran care da banii de subventie pe masina second.
Buna, fara dar si poate VW Passat B6 de preferat sa fie diesel. Consum este destul de acceptabil si e VW nu Renault chiar daca e mai nou cu 5 ani decat Passat-ul! Renault e bun cat e nou pana in 100 mii km dupa aceea incep probleme plus e diferenta de comfort si clasa fata de cele doua marci!