Autovehicul de epoca poate fi dupa ce se implinesc 20 de ani de la fabricarea ultimului exemplar din acel model.
Inmatricularea unui vehicul radiat se poate face numai daca acesta a fost radiat prin instrainare sau dovada de spatiu (adica declari ca o tii in curte si nu circuli). In ambele cazuri, trebuie sa platesti impozitul din urma, pe 5 ani, restul se prescrie.
Daca masina a fost radiata cu proces verbal de distrugere/dezmembrare, nu mai ai absolut nici o sansa de a o inmatricula legal, cel putin nu cu acea caroserie.
Inmatricularea ca vehicul de epoca se face dupa atestare, care se face la RAR, in prezenta unei comisii de la Retromobil Club Roman. Cu aceasta ocazie, te poti inscrie in RCR, dar poti si sa ramai doar cu atestatul, fara a fi membru RCR.
Ca proprietar de masina atestata ca vehicul de epoca, nu prea ai obligatii, doar ITP-urile trebuie sa le faci la RAR (nu statii ITP private, din cartier).
Ai in schimb facilitati, esti scutit de impozit, de plata rovinietei.
Membrii RCR au in plus oferte bune de asigurare CASCO la pret de RCA, dar si niste obligatii, de exemplu trebuie sa fii prezent la cel putin doua evenimente/an (acele retro-parade de toamna si primavara, sau "Raliul Carpati Retro", de exemplu). Daca nu ma insel, exista si o limita de kilometri pe care ai voie sa o parcurgi anual, daca esti membru RCR, insa nu sunt sigur, asta ar putea fi doar un zvon.
Eu nu sunt membru RCR, nici nu am masina atestata, dar sunt de ceva timp pasionat de Dacia 1300, am una in care investesc permanent, si am 'prins' discutiile astea de la surse sigure, cunostinte cu masinile atestate, participanti la parade, membri RCR si chiar membri ai comisiilor RCR.
O autoturism este inmatriculabila ca si masina clasica daca are vechime mai mare de 30 de ani, cu conditia ca toate piesele sa fie originale si sa nu aiba modificari in afara de cele pe care le avea din fabrica. Eu am vorbit cu cineva de la RAR din Bucuresti si asta mi a spus.
Pentru a o putea inmatricula ca vehicul istoric masina trebuie sa aiba toate piesele originale, culoarea originala (cu care a iesit din fabrica) interiorul original (il poti retapita in aceeasi nuanta ca cel original), si sa aiba peste 30 de ani vechime, deci te incadrezi.
Da se poate inmatricula ca vehicul istoric, dar dureaza. Da poate deveni legal vehicul isotoric.
Restrictiile sunt doar sa nu o folosesti ca taxi.
Avantajele sunt ca esti scutit la plata unor taxe, respectiv, de impozit, de rovinieta, si timbru de mediu.